Aviseringar
Rensa alla

Projektarbete, tiden är knapp!


Ämnesstartare

Jag ska snart starta med mitt projektarbete, något som jag inte riktigt har funderat på.

Jag läser samhäll kultur, och arbetet ska ha något med min utbildning att göra.

De saker jag funderat på är följande:

Bygga datorer av gamla delar kommunala IT-avdelningar och privata donatörer inte vill ha, och sedan ge dessa till asylsökande familjer. (vet ej om jag får detta dock)

En origamiutställning samt ett arbete om origamins historia och utveckling. (är ej säker på ifall detta är möjligt heller)

Ett arbete om dialekternas och talspråkets utveckling, samt hur dialekterna lever idag. Det som vore kul med detta är att det delvis kommer involvera olika klassers språk, samt hur staten influerat bruket av dialekter.

En annan sak jag gärna skulle vilja gå på djupet med är den sexuella frigörelsen, fördelen med detta är att jag redan har använt Lars Ullerstam som muntlig källa, och att jag förhoppningsvis skulle kunna göra det igen.

Är det någon som har synpunkter på vad som låter vettigast, och kanske till och med har lust att försöka hjälpa mig med att formulera några frågeställningar?


   
Citera

gillar mest alt. 1 å 2


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

gillar mest alt. 1 å 2

men d r mest praktiska, ska dessutom göra en installation av alla mina origamisaker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skapa Utopia, rent teoretiskt!
Gjorde jag och några klasskompisar. Älskar vår perfekta lilla värld [love]
Synd att dumma lärare ej älskade den lika mycket [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Skapa Utopia, rent teoretiskt!

låter som något man gjorde i mellanstadi1 ju!


   
SvaraCitera

Ettan var grym, hoppas du kör på det - MVG direkt.

Om du vill köra safe så är fyran nog bäst, men de som gjorde nått udda som projekt i min klass verkade ha roligare än de andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

låter som något man gjorde i mellanstadi1 ju!

Kändes som att nivån var på mellanstadiet också...
Vi gjorde allt sista månaden ;D
+ jag blev mer eller mindre tvingad in i gruppen... så hade inga idéer alls 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cornucopia:

Om du vill köra safe så är fyran nog bäst, men de som gjorde nått udda som projekt i min klass verkade ha roligare än de andra.

Ska höra med rektorn om jag får göra ettan och söka tillstånd att få göra det själv.

Fyran skulle nog också vara rolig, men det skulle innebära väldigt mycket läsande av litteratur och letande efter muntliga källor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Vi gjorde allt sista månaden ;D

haha fyfahn! Vad fick ni då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

haha fyfahn! Vad fick ni då?

Precis G ;D
huhu...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker alla dina alternativ lät bra och... ambitiösa!

gillar 2 & 4.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

men d r mest praktiska, ska dessutom göra en installation av alla mina origamisaker

ah, men det är bra om man har något roligt, el iaf inte skittråkigt som arbete. gjorde ju i barntävling, fick mvg för det, av OMAR!?! [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gjorde 1 arbete om knark. Fick: MVG.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

ah, men det är bra om man har något roligt, el iaf inte skittråkigt som arbete. gjorde ju i barntävling, fick mvg för det, av OMAR!?!

najzzzz, men kanske hinner tröttna på origami vem vet, ska som sagt göra mig av med det mesta så kanske inte orkar göra nytt


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

ska som sagt göra mig av med det mesta så kanske inte orkar göra nytt

vrf?


   
SvaraCitera