Aviseringar
Rensa alla

Projektarbetet


Ämnesstartare

alla säger olika saker så nu vänder jag mig hit (gillar inte vår syv)

måste man ha minst G på projektarbetet för att få ta studenten/kunna söka till någon utbildning? [shake]

börjar få lite panik för jag borde ha arbetat med det typ 90h/100h men har väl gjort typ 10h HEHEHE [cry] vet att jag får skylla mig själv osv men iaf
ska såklart kämpa mot ett G men behöver veta hur pass mycket panik jag borde ha


   
Citera
Ämnesstartare

Ja, det måste man vad jag har hört.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blir fett effektiv bara jag sätter igång men jag är hos mamma och här har jag ingen privacy så jag får skriva som faaan när jag kommer hem då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

måste man ha minst G på projektarbetet för att få ta studenten

Nej. Du får dock inget slutbetyg, endast ett samlat betygsdokument.

enhimmelskdrog:

måste man ha minst G på projektarbetet för att /kunna söka till någon utbildning? [shake]

Nej.


   
SvaraCitera
Imgood

Min kompis jobbade knappt 5 timmar.
det e bara att ändra timmarna på din rapport
hahah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Nej.

Ensamvargen:

Ja,

[cry]

Jonnybravo91:

Nej. Du får dock inget slutbetyg, endast ett samlat betygsdokument.

vet inte riktigt vad skillnaden är men det låter som att betygsdokumentet är något mamma kommer bli besviken över


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

men har väl gjort typ 10h HEHEHE [cry] vet att jag får skylla mig själv osv men iaf

Glöm inte bort att du kan inte få sämre betyg för sent inlämnat arbete och du kan lämna in det tills betyget är satt inför slutbetyget. Normalt sätt görs inte detta förrän i sista veckan av maj.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imgood:

Min kompis jobbade knappt 5 timmar.
det e bara att ändra timmarna på din rapport

skriver uppsats som projektarbete, har inte gjort mycket ännu [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Glöm inte bort att du kan inte få sämre betyg för sent inlämnat arbete och du kan lämna in det tills betyget är satt inför slutbetyget.

fast jag vill ju ändå bli av med det så snabbt som möjligt [crazy] men ska ha detta i åtanke!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Studenten får du ta även om du har IG i alla ämnen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kukelikakan:

Studenten får du ta även om du har IG i alla ämnen...

men det var nån som sa att man inte fick det [mad] och jag tror på allt jag hör så nu är jag confused


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

men det var nån som sa att man inte fick det [mad] och jag tror på allt jag hör så nu är jag confused

Vad denne nog menade var att du inte får ett slutbetyg, vilket betyder att du mer eller mindre måste plugga på folkhögskola eller komvux för att få söka in till högskolan. Studenten är bara en examensfest.

enhimmelskdrog:

vet inte riktigt vad skillnaden är men det låter som att betygsdokumentet är något mamma kommer bli besviken över

Garanterat! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Garanterat! [smile]

[n]

Jonnybravo91:

Vad denne nog menade var att du inte får ett slutbetyg, vilket betyder att du mer eller mindre måste plugga på folkhögskola eller komvux för att få söka in till högskolan.

ah, fast komvux ska väl tas bort?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

ah, fast komvux ska väl tas bort?

Nope, inte längre. Dock om du har läst komvux hamnar du i en särskild antagningsgrupp till högskolan ifrån vilken man oftast bara kommer ge dem platser de blir över efter de andra sökanden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Nope, inte längre

men.. jaha [shake] blir förvirrad

Jonnybravo91:

Dock om du har läst komvux hamnar du i en särskild antagningsgrupp till högskolan ifrån vilken man oftast bara kommer ge dem platser de blir över efter de andra sökanden.

det visste jag däremot 🙂


   
SvaraCitera