Aviseringar
Rensa alla

Projektrapport


Imgood
Ämnesstartare

Hej!
Vi är två i vår grup och nu ska vi lämna in vår raport men jag har skrivit min del i nutid och han har skrivit sin i dåtid. nu när vi ska lägga ihop allt, blir det inte kontigt?


   
Citera
Ämnesetiketter

Jo, det blir det.


   
SvaraCitera

jo


   
SvaraCitera
Imgood
Ämnesstartare

Budolicious:

Jo, det blir det.

Hur sk vi nu göra ? nutid elller då tid? vilken låter bäst?


   
SvaraCitera

Du verkar inte ha förstått att projektrapporter är rent fiktiva! De som skildrar verkliga händelser har inte förstått grejen. Se det som ett sagoskrivande, där du framstår som en person som faktiskt gör grejer.


   
SvaraCitera

Imgood:

Hur sk vi nu göra ? nutid elller då tid? vilken låter bäst?

Dåtid. Och skriv för guds skull inte i vi- eller jagform


   
SvaraCitera
Imgood
Ämnesstartare

Budolicious:

Dåtid. Och skriv för guds skull inte i vi- eller jagform

Dåtid? inte vi form? jag har använt "gruppen har...."

Matilda1988:

Se det som ett sagoskrivande, där du framstår som en person som faktiskt gör grejer.

då blir det nutid jooo


   
SvaraCitera

Budolicious:

Jo, det blir det.


   
SvaraCitera

Budolicious:

Och skriv för guds skull inte i vi- eller jagform

Hur ska man då skriva?


   
SvaraCitera

Matilda1988:

Hur ska man då skriva?

Man kan ju skriva på andra sätt, du behöver ju aldrig använda jag eller vi i en text.


   
SvaraCitera

Budolicious:

Man kan ju skriva på andra sätt, du behöver ju aldrig använda jag eller vi i en text.

Ganska svårt när det handlar om en projektrapport som kretsar kring ens eget arbete? Något pronomen kan ju tänkas behövas.


   
SvaraCitera

Matilda1988:

Ganska svårt när det handlar om en projektrapport som kretsar kring ens eget arbete?

Njae, inte egentligen. Vet att vi skrev vår rapport utan sånt.
Man skriver ju typ "Sedan togs x och gjordes till ett y"


   
SvaraCitera

Budolicious:

Njae, inte egentligen. Vet att vi skrev vår rapport utan sånt.
Man skriver ju typ "Sedan togs x och gjordes till ett y"

Hm, jag skulle iaf uppleva att det kändes som en språklig omväg att skriva på det viset. Om det i det här fallet rör sig om ett gymnasieprojekt tror jag definitivt inte att det är nödvändigt att lägga ner en sån ansträngning.


   
SvaraCitera

Matilda1988:

Hm, jag skulle iaf uppleva att det kändes som en språklig omväg att skriva på det viset. Om det i det här fallet rör sig om ett gymnasieprojekt tror jag definitivt inte att det är nödvändigt att lägga ner en sån ansträngning.

Jo, det är det visserligen. Det kanske inte gäller på alla skolor. Men på vår fick vi ut typ ett kompendie med skrivregler för olika saker (typ uppsatsskrivning, loggböcker, labbrapporter osv osv). Och där hävdade de att rapporter ej ska skrivas i jagform. Så vi var underkastade den.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera