Aviseringar
Rensa alla

Projekttråden


Smilen
Ämnesstartare

Jag vill starta en tråd där vi kan skriva om våra projekt som du/ni vill genomföra och det kan ta lång tid.

Vad har du för projekt? Vad är det för projekt som du skulle vilja starta med?

jag Skulle vilja starta ett stort filmprojekt där flera filmregissörer är inblandade och genomföra det.
Steven Spielsberg, Ridley Scott och Quentin Tarantino är några regissörer som ska ha i filmerna filmerna.
Det ska recenseras och följas och jag har inte sett alla filmer.

Vad har ni för projekt pågång? Dela gärna med er av era projekt. Det kan handla om ett viss antal, böcker, filmer, spel eller olika aktiviteter ni håller på med.


   
Citera
Smilen
Ämnesstartare

Projekt: Se filmer ifrån olika regissörer.

Filmer jag kommer att titta på.

Steven Spielberg:
Jurassic Park (1993)
Jurassic Park The Lost World Jurassic Park II (1997)
Jurassic Park III (2001)
E.T. (1983)
War Of The Worlds (2005)
Hook (1991)
Close Encounters of the Third Kind (1977)
The BFG (2016) 
Raiders of the Lost Ark (1981)
Indiana Jones and the Last Crusade (1989)
Jaws (1975)

Tim Burton:
Corpse Bride (2005)
Charlie and the Chocolate Factory (2005)
Edward Scissorhands (1990)
Beetlejuice (1988)
Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (2007)
Dark Shadows (2007)
Big Fish (2003)

Quentin Tarantino 
Kill Bill (2003)
Kill Bill 2 (2004)
Django Unchained (2012)
Inglourious Basterds (2009)
Pulp Fiction (2004)
Death Proof (2006)
Resevoir Dogs (1992)


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Projekt: Se filmer ifrån olika regissörer.

Film: Hook (1991) 

Filmen är tänkt att vara mer riktad till barn vilket märks i filmen, filmen försöker vara rolig och tilltalande. Jag tycker ändå att filmen var ändå lite charmig. Pampigt och lurvigt för det mesta. Som sagt är Hook tänkt att vara till för barn.

Betyg: 5/10


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Projekt: Se filmer ifrån olika regissörer.

Jurassic Park (1993)

Det är en odödlig klassiker med mycket bra musik i. Omsevärd och fantasifullt. Dramatik får man mycket. 

10/10


   
SvaraCitera

Jag har en del project på Rodnar men svårt att genomföra vissa saker i dagslägetLedsen

Göra musikvideos (har dock gjort några själv och med kompisar för ett tag sen) men nu när det är corona så har det legat på is ett tag Ledsen 

Göra om mitt rum till 80s style
Fixa 80s prylar (börjat lite smått där dock) men även svårt svårt där också när man inte kan gå i affärer på samma satt..Ledsen
Sätta upp mina Lp-skivor på väggen (men då måste  jag samtidigt skaffa dubbletter av de jag vill sätta upp)Rodnar

Fixa nya 80s popaffischer
Fixa egen 80s tapet


   
SvaraCitera

Har ett stort projekt på gång som jag hållit på med nu sedan september. Har lagt ner galna timmar i det. Säkert 200 timmar, känner att jag kommer framåt nu äntligen men jag har ingen aning om hur folket kommer ta emot "slutprodukten", hoppas att folk tycker om den då jag skapat den just till folket. Men det har varit roligt också, men jag har uppoffrat så mycket, (ett halvår) mer eller mindre, så hoppas verkligen att någon uppskattar den.
Kommer nog hålla på med den fram tills april iallafall om jag nu inte lägger ner ännu mer tid i den, men känns knappt som om jag kan det då jag redan lägger hela mina lediga dygn till projektet.


   
SvaraCitera

Och nu  så jag har jag  lite idéer til en 80s amatörfilm som ska heta Hound Of Love (efter Kate Bush underbara Lp-skiva med samma namn ^^Hjärta





 Men det är svårt när man inte kommer överens och folk säger ne, du ska gå åt det här hållet och man vill gå en helt annan bana ^^Rodnar


   
SvaraCitera

Jag blev klar med några av de projekten jag/vi höll på med..

Vi blev klara med våran musikvideo bland annat som vi har jobbat med i några år ^^
och jag är (nästan) klart rummet.. till lite mer 80s style?

Och just nu är vi uppe i  med  göra en film som jag har döpt till The Fox & The Grey Dove..Jag hade tänkt döpa den till Hounds Of Love det fick jag inte..Så jag fick ge mig och hitta ett annat namn ^^ vilket blev The Fox & The Grey Dove

Men sen är det lite andra småprojekt som man vill slutföra man inte hunnit..


   
SvaraCitera