Aviseringar
Rensa alla

Protein Shake bra för ungdomar?


Ämnesstartare

Hej, jag har börjat träna, löp,sim o cykel, Och styrketräna.

Jag undrar om en 14/15 åring kan ta en protein shake efter varje styrke pass, ( ca 3 gånger i veckan) eller har det några bieffekter för unga?

Om inte vilka e bra o var kan man köpa de? (pris också tack)


   
Citera

Det är kostsamt och dumt. Ät mat istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kostar inte så mycket, jag äter mat men vill ah i mig emr proteiner o bygga muskler


   
SvaraCitera

FCB4life:

Kostar inte så mycket, jag äter mat men vill ah i mig emr proteiner o bygga muskler

Då tycker jag du ska läsa på lite. Du är 14-15 år och styrketränar tre gånger i veckan.
Du verkar tro att bara för att du äter extra protein så får du mer muskler men så är det inte.


   
SvaraCitera

Eftersom du inte styrketränar väldigt seriöst så räcker det med maten du äter under dagarna om du äter rätt.
Och eftersom du är 14-15 så kommer du ändå ha svårt att bygga muskler, så proteintillskott är rätt onödigt i din sits.

Jag skulle inte säga att det har några bieffekter, men det har nog heller inte så speciellt bra effekter. Så skit i det tills du börjar styrketräna mer seriöst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FCB4life:

Kostar inte så mycket, jag äter mat men vill ah i mig emr proteiner o bygga muskler

Du kanske borde ta det lungt med tränandet dina muskler växer sämre om du tränar hårt med vikter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag styrketränar 3 gånger i veckan men tränar annat varje dag annars som fotboll,löp,cykel o sim


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FCB4life:

Jag styrketränar 3 gånger i veckan men tränar annat varje dag annars som fotboll,löp,cykel o sim

När vilar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ÄT LIM 😀


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Skönhet, Utseende och Mode


   
SvaraCitera

Flyttade tråden hit.

De inom den här forumdelen brukar ha bra koll på det du undrar [y]


   
SvaraCitera

Killen frågar alltså inte om det är nödvändigt med proteintillskott, utan om det finns några bieffekter för unga människor som tar det. Så håll igen och svara på det han undrar istället?

Nej, det finns inga bieffekter med det. Whey 80 är bra, finns att köpa på gymgrossisten.se

Sovande:

dina muskler växer sämre om du tränar hårt med vikter.

Eh, jaha. Det blir bra det.

Myksa:

Det är kostsamt och dumt. Ät mat istället.

Varför inte kombinera, det blir definitivt billigast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Majkiie:

Eh, jaha. Det blir bra det.

Va?


   
SvaraCitera

Majkiie:

Så håll igen och svara på det han undrar istället?

Buhu mamma mamma! [cry]
Jävla fjolla.


   
SvaraCitera

Myksa:

Buhu mamma mamma!
Jävla fjolla.

Håll käften,

De som är fjollor är dem som ska kritisera allting som andra människor gör/vill göra.
Det måste vara grymt irriterande för personen i fråga att ställa en seriös fråga och bara få en massa klagomål tillbaka.

Sovande:

Va?

Varför skulle muskler växa sämre om man tränar hårt? [zzz]


   
SvaraCitera