Aviseringar
Rensa alla

Protein Shake bra för ungdomar?


Ämnesstartare

Majkiie:

Varför skulle muskler växa sämre om man tränar hårt?

För att när man är i hans ålder så har inte musklerna vuxit klart och växer sämre om han tränar hårt.


   
SvaraCitera

Sovande:

För att när man är i hans ålder så har inte musklerna vuxit klart och växer sämre om han tränar hårt.

Absolut inte.
Jag tränade extremt hårt i den åldern och hade mer muskler än alla som inte tränade i min ålder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Majkiie:

Absolut inte.
Jag tränade extremt hårt i den åldern och hade mer muskler än alla som inte tränade i min ålder.

Det är forskligt bevisat.[no-no]


   
SvaraCitera

Sovande:

Det är forskligt bevisat.

Så vad är jag då? Freak of nature?
Dessutom så heter det vetenskapligt bevisat.

Har du någon källa? (inte för att jag behöver se någon egentligen då jag vet att du har fel, men ändå).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Majkiie:

Så vad är jag då? Freak of nature?

Nej...

Majkiie:

Dessutom så heter det vetenskapligt bevisat.

My bad sry...

Majkiie:

Har du någon källa? (inte för att jag behöver se någon egentligen då jag vet att du har fel, men ändå).

Jag läser väldigt mycket hälsotidnigar[no-no] Och så har jag sportat på väldigt hög nivo och har alltså vart på många kurser.


   
SvaraCitera

Sovande:

Jag läser väldigt mycket hälsotidnigar

Jaha.

Sovande:

Och så har jag sportat på väldigt hög nivo och har alltså vart på många kurser.

Det låter bra det. Synd att du fått det om bakfoten dock, du kommer nog känna dig ganska irriterad när du får reda på att det är fel.

Att påstå att en 14 årings muskler skulle växa sämre pga styrketräning är helt jävla idiotiskt.


   
SvaraCitera

då din kropp inte kan tillgodose sig en större mängd protein innan du har nått de senare delarna av puberteten finns det ingen anledning för dig att använda proteinpulver, oavsett bieffekter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Majkiie:

Att påstå att en 14 årings muskler skulle växa sämre pga styrketräning är helt jävla idiotiskt.

Grattis men sanning hans muskler är inte färdigväxta och han börjar redan belasta dom med hård träning[no-no] Säger inte att träning är fel.


   
SvaraCitera

Sovande:

Grattis men sanning hans muskler är inte färdigväxta och han börjar redan belasta dom med hård träning

Finns ingenting negativt med det.


   
SvaraCitera

iosib:

då din kropp inte kan tillgodose sig en större mängd protein innan du har nått de senare delarna av puberteten

Varför inte det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Majkiie:

Finns ingenting negativt med det.

Pjuh [no-no]


   
SvaraCitera

Majkiie:

Varför inte det?

det är mängden testosteron som bestämmer hur stora ens muskler kan bli, inte hur mycket protein man äter. innan en viss del av puberteten kan ens muskler inte bli särskilt stora p.g.a. att ens testosteronproduktion är för låg.
det är bara de protein som behövs till att bygga muskler som blir muskelfibrer, det protein som blir över blir till fett.

alltså: ifall man inte har särskilt hög testosteronproduktion behöver man inte få i sig mer protein än vad en normal diet innehåller, allt däröver blir till fett. då han inte är i den ålder där testosteronproduktionen är optimal känns det bara onödigt, det är troligt att han bara blir tjockare, inte starkare...


   
SvaraCitera

iosib:

ifall man inte har särskilt hög testosteronproduktion behöver man inte få i sig mer protein än vad en normal diet innehåller

Jag hoppas verkligen att jag misstolkat dig nu. Du påstår att en person med låg testosteronproduktion, till exempel en vuxen kvinna(som tränar), behöver lika mycket protein som en vuxen kvinna som inte tränar?

För att bygga muskler är det rekommenderat att man får i sig runt 2g per kg kroppsvikt. Du kan ha precis hur mycket testosteron du vill i kroppen, äter du inte tillräckligt med protein händer ingenting ändå.


   
SvaraCitera

Myksa:

Det är kostsamt och dumt. Ät mat istället.

Nej? Sjukt mycket billigare med proteinpulver.


   
SvaraCitera

Majkiie:

Jag hoppas verkligen att jag misstolkat dig nu. Du påstår att en person med låg testosteronproduktion, till exempel en vuxen kvinna, behöver lika mycket protein som en vuxen kvinna som inte tränar?

nja, du har missförstått mig. jag påpekade att ifall man äter mer protein än vad ens kropp kan tillgodogöra sig (vilket beror på ens testosteronproduktion) så blir det inte till muskler. självklart bygger man inte muskler ifall man inte tränar, men varje människa har en gräns för hur mycket man kan bygga under t.ex. 1 år; denna bestäms av ens testosteronnivå.

Majkiie:

För att bygga muskler är det rekommenderat att man får i sig runt 2g per kg kroppsvikt.

mängder protein är individuell, den beror på hur hårt du tränar, kroppsbyggnad och testosteronproduktion.

Majkiie:

Du kan ha precis hur mycket testosteron du vill i kroppen, äter du inte tillräckligt med protein händer ingenting ändå.

exakt, men du får inte bättre effekt av att äta för mycket protein heller. det var dit jag ville komma.


   
SvaraCitera