Aviseringar
Rensa alla

proteinpulver


Ämnesstartare

hej 🙂
jag har köpt en burk sojaproteinpulver för att bli lite stark och så. Men det smakar ju så in i helvete äckligt[cry] får spykänslor av det[shake]
finns det något som gör det godare? typ om man blandar med cola/mjölk/saft eller häller i sylt/oboypulver eller annat gott
Dold text: det fanns ingen burk där pulvret redan var smaksatt


   
Citera
Ämnesetiketter

Köp ett godare? Och blanda med mjölk, inte vatten.


   
SvaraCitera

Blandar man med mjölk brukar det smaka okej. Men smakkvaliteten på olika pulver skiljer sig åt ganska markant också. Vissa är drickbara till nöds om man blandar med mjölk, andra smakar faktiskt helt okej. Med mjölk då. Med vatten är det oftast inte gott oavsett.


   
SvaraCitera

Halsa, det gör jag.


   
SvaraCitera

p3tt3r:

Halsa, det gör jag.

+1


   
SvaraCitera

Mjölk. Vatten funkar för fan inte [no-no]


   
SvaraCitera

lockbete:

hej 🙂
jag har köpt en burk sojaproteinpulver för att bli lite stark och så. Men det smakar ju så in i helvete äckligt[cry] får spykänslor av det[shake]
finns det något som gör det godare? typ om man blandar med cola/mjölk/saft eller häller i sylt/oboypulver eller annat gott

Vart bor du? I Göteborg finns det massvis med butiker. Whey-80 och Whey-100 finns i många smaker bla jordgubbe och choklad.
Finns att köpa i hälsobutiker samt:
http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=startsida&Avd=1

Lycka till!! [bigsmile]


   
SvaraCitera

Smaken spelar ingen större roll, vad som är jobbigt är att diska dem sedan.


   
SvaraCitera

sylar:

Smaken spelar ingen större roll, vad som är jobbigt är att diska dem sedan.

??????[chocked]


   
SvaraCitera

sylar:

Smaken spelar ingen större roll, vad som är jobbigt är att diska dem sedan.

beror ju på hur länge man låter dom stå också 😉


   
SvaraCitera

Köpte Dalblads Pro-soy, inte heller smaksatt och ja det är fan snudd på omöjligt att dricka. Funkar med mjölk men får sjuka kväljningar om jag blandar det med vatten. Du kan ju pröva med saft, oboy osv.


   
SvaraCitera

Xyndare:

beror ju på hur länge man låter dom stå också 😉

Då blir det ännu värre jo. Fast det är ganska svårt att diska dem ändå, kladdigt som bara den. Det kanske är för att mitt pulver klimpar ihop sig.


   
SvaraCitera

Blanda med mjök, av vatten mår man bara illa av att blanda med.


   
SvaraCitera

sylar:

Det kanske är för att mitt pulver klimpar ihop sig.

Skaffa en ordentlig bägare, ha i pulvret först, häll i vatten snett så det rinner över pulvret, stäng och skaka. Voila, inga klumpar!


   
SvaraCitera

p3tt3r:

Skaffa en ordentlig bägare, ha i pulvret först, häll i vatten snett så det rinner över pulvret, stäng och skaka. Voila, inga klumpar!

Det blir visst klimpar ändå, vad tror du att jag använt?


   
SvaraCitera