Aviseringar
Rensa alla

Proteinpulver bra?


Ämnesstartare

Eftersom jag upptäckt att man kan få en stor burk med proteinpulver för knappt 200kr på atletklubben, överväger jag att testa. Inte att käka det varje dag, men efter träning och så (3 gånger/vecka). Styrketräning då såklart...

Så vad tycker folket om proteinpulver?


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag tycker det är bra, har fått bättre resultat sen jag började använda iaf. [smile]


   
SvaraCitera

Smakar inte gott. Ät riktig mat istället, minst lika bra.


   
SvaraCitera

Zeppelin:

Ät riktig mat istället, minst lika bra.

Inte minst lika bra; det är bättre.

Jag är lat och det är lätt att blanda till och går snabbt, därför använder jag det. Det är inget mirakelmedel, som vissa tycks tro. Det är ett kosttillskott och ingen ersättning för riktig mat.

Smidigt, enkelt, snabbt att få till och bra mängd protein, dessutom är det rätt billigt om man vet vilka märken som är bra och billiga. Det finns rätt mycket skit ute på marknaden.


   
SvaraCitera

passaro:

Inte minst lika bra; det är bättre.

Fast om man snackar direkt efter träning så är väl pulver egentligen bättre? Har för mig att kroppen kan ta upp det snabbare om man har rätt sort.

Men proteinpulvret blir såklart meningslöst om man inte äter bra kost i övrigt. Kanske var så du menade? [crazy]


   
SvaraCitera

Allegro:

Så vad tycker folket om proteinpulver?

Äter du normalt är det helt onödigt. Jag får i mig runt 140-170 gram protein om dagen när jag äter vanligt mat, vilket är fullt tillräckligt för mig. (74kg, tränar 5-6 dagar i veckan, kickboxning, triathlon och lite styrka blandat)

Skulle jag börja slarva med maten kanske protein skulle kunna bli aktuellt. Men du måste ju äta vanlig mat ändå, så varför inte bara äta ordentligt så kan du skita i pulver och piller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frippe96:

Äter du normalt är det helt onödigt

Zeppelin:

Ät riktig mat istället, minst lika bra.

passaro:

Inte minst lika bra; det är bättre.

Jo, visst. Men att käka både och kan ju knappast skada.. Och om det är så dåligt, varför skulle då alla muskelbyggare käka massvis med sådant, ändå fast dom äter hur mycket mat som helst.

Inte tänkt som någon matersättning - mer som nåt snabbt att få i sig och bra efter träning. Äter sedan middag på det när jag kommer hem.


   
SvaraCitera

Zeppelin:

Smakar inte gott.

Vissa sorter gör det faktiskt. Har hittat en som smakar som Oboy om man blandar med mjölk.


   
SvaraCitera

Allegro:

Och om det är så dåligt, varför skulle då alla muskelbyggare käka massvis med sådant, ändå fast dom äter hur mycket mat som helst.

Jag sa aldrig att det är dåligt. Jag sa att det är överflödigt om man får i sig den mängd mat man behöver. Kroppen kan ändå bara ta upp en viss mängd protein.

Allegro:

varför skulle då alla muskelbyggare käka massvis med sådant, ändå fast dom äter hur mycket mat som helst.

[zzz]

Anyways; ON Whey är bra och smakar riktigt bra, några av de få som finns ute på marknaden som faktiskt smakar riktigt gott, ​​Whey FX är också bra och väldigt lättlösligt och smakar bra. Det är även billigare än ON Whey.

Vad som skiljer dessa åt kan du läsa på innehållsförteckningen. Jag hade föredragit ON Whey, om jag hade haft råd. Använder därför Whey FX - mycket billigare.

Whey FX kan du köpa på http://www.gymvaruhuset.com
ON Whey finns lite överallt, kolla på http://www.gymgrossisten.se

Rödingajäveln:

Fast om man snackar direkt efter träning så är väl pulver egentligen bättre? Har för mig att kroppen kan ta upp det snabbare om man har rätt sort.

Näe. Spelar ingen roll. Hela måltider är alltid bättre. Dock kan proteinpulver vara bra om man t.ex har långt hem från gymmet eller så och man behöver få i sig något.

Dock är kosttillskott inte nödvändigt för fem öre om man faktiskt äter "som man skall". Har man även svårt att få i sig tillräckligt med föda så kan det vara bra att använda, ja.

Jag använder det för att det går snabbt och är enkelt att få till.


   
SvaraCitera

passaro:

Det är ett kosttillskott och ingen ersättning för riktig mat.

Där har vi det.

Tycker det är minst lika smidigt att äta upp smörgåsen man tog med att äta efter träningen.. Även billigare, och man slipper riskera att köpa något pulver som smakar hönsfoder.

Allegro:

Inte tänkt som någon matersättning - mer som nåt snabbt att få i sig och bra efter träning. Äter sedan middag på det när jag kommer hem.

Låter bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan va bra när man deffar o man behöver få i sig massa protein för att behålla musklerna men inte vill få i sig onödiga kolhydrater och fett


   
SvaraCitera