Aviseringar
Rensa alla

Proteintillskott


Ämnesstartare

Tjena!

Tänkte köpa mig en burk med proteintillskott i form av pulver för att testa om det går att effektivisera min träning på gymmet lite mer.

Jag undrar därför om någon har ett bra exempel på proteintillskott man kan köpa? Alltså ett pulver som ger bra resultat och man inte mår dåligt av. Gärna från gymgrossisten, eftersom jag är medlem där.


   
Citera
Ämnesstartare

I vilket syfte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jerkix:

testa om det går att effektivisera min träning på gymmet lite mer.

Ja, alltså bygga mer muskler helt enkelt.


   
SvaraCitera

...om du tränar kl 18.00 så ta en portion kl 14 med en fullkornsmacka
samt samma intag max en halvtimme efter träning.

finns inte mycket mer att effektivisera annars.

It's all about the food
(Vill du se resultat, besök en dietist)


   
SvaraCitera

Ta inte för mycket bara, skiten rekommenderas inte till pers under 18 år egentligen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Shackleby:

Ta inte för mycket bara, skiten rekommenderas inte till pers under 18 år egentligen...

Proteintillskott? Pratar du inte om så kallade "muskelökningspulver" och "måltidsersättare" m.m nu? 🙂


   
SvaraCitera

Jerkix:

Proteintillskott? Pratar du inte om så kallade "muskelökningspulver" och "måltidsersättare" m.m nu? 🙂

På min proteintillskottsburk står det "rekommenderas inte till pers undrr 18" i alla fall. Vet ej hur det är med det andra.

Antagligen beror det väl på att man fortfarande växer då, eller nått, jag vet inte. Men det är alltid bra att ta de lugnt och inte överdosera med tillskotten. Käka mer mat i stället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är för det första bara ett barn. Du borde inte hålla på med tillskott OM du inte äter som du ska.
Det vill säga i det här fallet ca 5-6 ggr om dagen.
3 måltidet och 2-3 mellanmål. När du gör det och känner att du inte kan äta mer och endå behöver MER proteiner för att bygga muskler. Då kan du använda tillskott. Annars tänk inte ens tanken. [mad]

Jag har tränat i några år, ett måste pga jobbet. Så har lite erfatenhet i alla fall och kan ge dig lite tips. Har även 2 PT som vänner på sats där jag tränar bland annat.
Dom båda äter sjukt mycket varje dag och dom båda äter proteintillskott och annat. Men dom båda tränr också ca 5 ggr i veckan och har tränat i många många år.

Sattsa på att äta bra mat! Det borde räcka för en som dig, så länge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Shackleby:

På min proteintillskottsburk står det "rekommenderas inte till pers undrr 18" i alla fall. Vet ej hur det är med det andra.

Så står det ej på min. Jag var själv iväg och köpte burken, och de sade att den var okej för personer under 18 år. Den vanliga doseringen är dock 1-3 gånger per dag (oavsett om man tränar eller inte), men jag kommer endast att ta en dos efter träning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MikaelH:

Du är för det första bara ett barn.

Hihi, jag föredrar att kalla mig själv för ungdom dock. 🙂 Men i och för sig har jag ett par föräldrar, därför måste jag vara ett barn. Du också!

MikaelH:

Du borde inte hålla på med tillskott OM du inte äter som du ska.

Som jag sade i ovanstående inlägg, jag kommer att köra med en mycket liten dosering, för återhämtningens skull.

MikaelH:

Men dom båda tränr också ca 5 ggr i veckan och har tränat i många många år.

Jag tränar minst 4x2-3 h i veckan (alltså tränar jag cirka 10 h i veckan)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ät vanlig mat istället, mycket av den varan, och träna tungt om du vill växa.

Du kommer antagligen bara få finnar och magbesvär om du börjar sörpla proteindrinkar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JKNUG:

Du kommer antagligen bara få finnar och magbesvär om du börjar sörpla proteindrinkar.

Hehe, om det blir resultatet utav det så lovar jag att sluta... [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jerkix:

Hehe, om det blir resultatet utav det så lovar jag att sluta... [rolleyes]

Vi säger såhär, TESTA. Det är lagligt och funkar det så kan man ju köra på.
Visserligen rätt oekonomiskt o jävligt i längden, men om du är nyfiken på den sörjan så är det väl bara o köra. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JKNUG:

Visserligen rätt oekonomiskt o jävligt i längden, men om du är nyfiken på den sörjan så är det väl bara o köra. [cool]

Oekonomiskt, hur tänker du nu? Det är väl för att spara pengar (och tid) som man köper proteintillskott?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JKNUG:

Visserligen rätt oekonomiskt o jävligt i längden

Om det är protein du är ute efter är det så sjukt mycket billigare med proteinpulver än med en kycklingbit/köttbit etc.


   
SvaraCitera