Aviseringar
Rensa alla

prov!!


Ämnesstartare

Hur pluggar ni inför prov? antecknar ni hela kapitlet eller läser sammanfattning. hela kapitlet... hjälp!!


   
Citera

beror på hur stort provet är samt vad det är för ämne


   
SvaraCitera

Om det är ett kapitel i en bok så brukar jag inte göra någonting utan bara läsa kapitlets sammanfattning typ en minut innan provet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

två kapitel 35 sidor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

historia


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Om det är ett kapitel i en bok så brukar jag inte göra någonting utan bara läsa kapitlets sammanfattning typ en minut innan provet.

vad får du för betyg då??


   
SvaraCitera

tjockisen10:

vad får du för betyg då??

Jävligt olika, brukar klara G iaf, kan oftast få till ett vg om jag ordbajsar lite, klarar av ett mvg om jag är intresserad av ämnet.


   
SvaraCitera

Brukar skriva små sammanfattningar och stödord, då jag lär mig bäst genom att skriva ned saker och ting.


   
SvaraCitera

tjockisen10:

två kapitel 35 sidor

haha, det är ju ingenting. läs allt, skriv ett par stödord/stödårtal så är du klar.


   
SvaraCitera

Jag minns inte [sad]


   
SvaraCitera

I de ämnen jag hade prov i så brukade jag få instuderingsfrågor så då pluggade jag in dem.


   
SvaraCitera

jag läser oftast fort en gång sedan tar jag paus. Efter läser jag igenom sakta och försöker förstå texten.


   
SvaraCitera

På gymnasiet pluggade jag inte alls. Nu sitter man å rå pluggar en hel vecka innan tentan. Å då är det väldigt grundligt sida för sida


   
SvaraCitera

jag är för bra för att plugga 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag pluggar inför tentor så brukar jag läsa all litteratur och i samma veva stryka under/över allt av intresse vilket kan bli en del. Sedan läser jag det jag strykit över igen och lite mer ingående och så gör jag samma sak med mina anteckningar, läser, styker över det viktiga och läser igen. Fungerar bra för mig, men säkert inte för alla.


   
SvaraCitera