Aviseringar
Rensa alla

PS3 vs Blu-ray


Mawns:

Dåså. Att något är dyrt är inget godtagbart argument.

Det handlar väll om nödvändigheten.
Varför ska man köpa en blu ray, när det är så dyrt?
Bara för en bättre bild.


   
SvaraCitera

Norse Rite:

Varför ska man köpa en blu ray, när det är så dyrt?
Bara för en bättre bild.

"Varför ska man köpa en ny bil, när det är så dyrt?"
"Varför ska man köpa nya tevespel, när det är så dyrt?"
"Varför ska man köpa ny TV, när det är så dyrt?"


   
SvaraCitera

Mawns -> Norse Rite

Cmon.[badgrin]


   
SvaraCitera

Mawns:

"Varför ska man köpa en ny bil, när det är så dyrt?"
"Varför ska man köpa nya tevespel, när det är så dyrt?"
"Varför ska man köpa ny TV, när det är så dyrt?"

Köp en billig bil, ferrari är inte nödvändigt.
Därför tvapparater är billiga, och nödvändigare en än blu ray.


   
SvaraCitera

Norse Rite:

Därför tvapparater är billiga, och nödvändigare en än blu ray.

TV nödvändigt? Negro please [no-no]

Norse Rite:

Köp en billig bil, ferrari är inte nödvändigt.

"Ät frukt, kött är inte nödvändigt"

osv.

Om man har pengar att slösa så är det väl inget fel med att göra det?


   
SvaraCitera

Mawns:

TV nödvändigt? Negro please [no-no]

Hur många av sveriges befolkning har en tv? Hyfsat många va?
Hur många har en blu ray? jag känner inte en enda person som har det, förutom en PS3.

Mawns:

"Ät frukt, kött är inte nödvändigt"

Har inte ens med saken att göra.


   
SvaraCitera

Norse Rite:

Hur många av sveriges befolkning har en tv? Hyfsat många va?
Hur många har en blu ray? jag känner inte en enda person som har det, förutom en PS3.

Men haha, det där är ju det sämsta argumentet någonsin. För att göra ännu en liknelse:

Hur många av sveriges befolkning har en Volvo? Hyfsat många va?
Hur många har en Aston Martin? "hurr durr jag känner inga därför är aston martin dåligt"

Norse Rite:

Har inte ens med saken att göra

Exakt. Bara för att något är nödvändigt så behöver det inte vara onödigt. Är en viss skillnad där.

Inte ens lönt att du försöker fortsätta här. Blu-ray är bättre än DVD, även om det inte är lika stor skillnad som mellan VHS och DVD. Om man vill ha det senaste och bästa så kan man köpa Blu-ray. Det är inte som att det kostar tiotusentals kronor nu för tiden.


   
SvaraCitera

Jag har en dator med blu-ray spelare, aldrig använt den som en sån dock... har ingen vettig TV å andra sidan heller 😛

tror för övrigt inte att du lär märka nån skillnad på en vanlig blu-rayspelare och en PS3, men ja, en TV med full-HD däremot, det lär komma till sin rätt 🙂


   
SvaraCitera

Mawns:

Hur många av sveriges befolkning har en Volvo? Hyfsat många va?
Hur många har en Aston Martin? "hurr durr jag känner inga därför är aston martin dåligt"

Därför Aston Martin är väldigt dyr och är en onödig finbil!?
Volvo, billigare och drar mindre bensin, men ändå fin.
Det finns en tanke bakom det hela.

Mawns:

Exakt. Bara för att något är nödvändigt så behöver det inte vara onödigt. Är en viss skillnad där.

det har inte med saken att göra fortfarande.
"Ät frukt, kött är inte nödvändigt" ett väldigt dåligt sätt att jämföra denna situation med.

Det handlar inte om att du kanske torkar dig med tusen lappar i röven efter du bajsat, utan om vad som är nödvändigt.
Skaffa blu ray när den är lite billigare och spara mycket pengar.
Själv är jag ganska kräsen lirare. Min dator samt kringutrustning kostade mig ca 24-25 tusen, men personligen tycker jag det är för tidigt att skaffa blu ray.

Take care.


   
SvaraCitera

Norse Rite:

Skaffa blu ray när den är lite billigare och spara mycket pengar.

Men shit, det kostar 2000 spänn för en billig blu-ray, och vad gäller PS3 så har Sony sagt att de inte kommer sänka priset på ett bra tag. Och det är väl självklart att man hellre kör en Aston Martin än en Volvo, om man nu har råd med det.

Pris är ett godtagbart motargument till ett eget köp, men det säger inget om produktens kvalitet eller underhållningsvärde. Dessutom handlade tråden om ifall PS3 gav sämre bildkvalité än en vanlig blu-rayspelare, inte om det var värt att köpa en PS3 i dagsläget.

Off-topic i all ära, men det här har gått för långt. Det slutgiltliga svaret är att PS3 fungerar lika bra som vilken blu-rayspelare som helt i samma prisklass, om inte bättre. Om du har en HD-tv och vill se film i HD-kvalitet men även kunna spela de nya tevespelen så är det ett smart val att köpa ett PS3 och slå två flugor i en smäll.


   
SvaraCitera

Mawns:

och vad gäller PS3 så har Sony sagt att de inte kommer sänka priset på ett bra tag.

Kommer en ny PS3 snart som de har tagit bort allt onödigt den skulle landa på 2.500


   
SvaraCitera

Nick15:

Kommer en ny PS3 snart som de har tagit bort allt onödigt den skulle landa på 2.500

Ge gärna en källa. Hörde ett rykte senast i förrgår om att Sony skulle lägga ner PlayStation-delen av företaget, så man ska inte tro på allt man hör.


   
SvaraCitera

http://www.engadget.com/2008/12/23/ps3-teardown-30-less-parts-300-cheaper/

When the gang at iSuppli first tore open a PlayStation 3 back in November 2006, they pegged the cost to build the $500 model was $805 in materials. Now they're back and looking inside the $400 version, which they estimate is $448.73 in parts -- still a loss leader for the company, but only by about one Ulysses S. Grant this time. The number of components has also dropped from 4,048 to just 2,820, and both the Cell processor and NVIDIA GPU have slimmed down from 90nm to 65nm. They suspect Sony might be able to lower costs and turn a profit sometime in 2009, but while you may be rooting for this generation's underdog


   
SvaraCitera

Mawns:

Alla filmer kommer på blu-ray, nästan alla tv-apparater är HD. Ser ingen anledning till varför man inte skulle skaffa en om man nu vill se bluray.

Inte min 14" crt-tv[n]


   
SvaraCitera

Nick15:

They suspect Sony might be able to lower costs and turn a profit sometime in 2009, but

Rena rykten alltså.


   
SvaraCitera