Aviseringar
Rensa alla

PS3an kraschade 🙁


Ämnesstartare

Tror inte att SSDn gör något större skillnad. Kan säkert göra någon jämför med en 5år gammal 2,5disk.
Men skillnaden i en PS3 om man jämför en SSD med en ny 5400varvs disk är nog inte jätte stor.
Men behöver du inte 500GB så knattar ju SSD disken inte [bigsmile]

Finns en hel del på Internet att läsa om SSD i PS3.

Du har ingen kvar någon gammal 2,5disk från nån bärbar liggande typ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har en laptop liggande nånstans tror jag men ingen aning vad det är för hårddisk i den. Den är gammal och fungerar inte.

Kör nog på den SSDn annars [smile] tack för tipset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan ju vara värt att kolla om det sitter nån disk i datorn om den ändå är skrot typ. De flesta bärbara från 2006 och framåt har SATA.

Kör på SSD annars, kan ju vara kul [y]

Gäller dock bara att det är hårddisken som är paj men det är ganska stor sannolikhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hittar inte laptopen, ha!

Jo jag är bara orolig för att eftersom alla systemfiler ligger på hårddisken, vad händer när man byter ut den utan att kopiera datan först? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det inte bara saved games som går förlorat?

http://forums.trendyent.com/showthread.php?74844-System-Crash-SOLUTIONS


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var ligger systemfilerna då? För när problemet inträffade innan stod det typ: "system files have been corrupted and will be restored".

Konsolen verkar liksom inte fungera korrekt, ingen aning om vad det är som spökar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

annars är det väl inte mer än att man får lämna tillbaka SSDn om den inte hjälper.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fungerar inte att återställa konsolen via återsällningsmenyn?
Systemet kan ligga i nån typ av rom krets som packar upp filerna till hårddisken. Har ingen aning då jag aldrig ägt eller varit intresserad av konsoler speciellt.

Hårddiskar brukar inte gå att lämna tillbaka om förpackningen är bruten så kan vara bra att veta att det verkligen är hårddisken innan du köper Ssd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lämna skiten på service. Brukar gå hyfsat snabbt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sftd:

Några tips på 2,5 SATA diskar som fungerar stabilt och snabbt? Behöver inte ha mycket minne då jag mest kollar film på den.

köp den billigaste skitdisken du hittar som är 2,5", om det inte hjälper kan du köpa till ett kabinett senare så har du en extrern

sftd:

Märker jag av SSD skillnaden i PS3an förutom garanti att disken är tystare och håller längre?

Jag betvivlat starkt att det är värt pengarna, en del spel sparar på disken, men den de är ju designade att funka på mekanisk

sftd:

Jo jag är bara orolig för att eftersom alla systemfiler ligger på hårddisken, vad händer när man byter ut den utan att kopiera datan först?

du kan inte kopiera datan hur som helst längre, kolla hos Sony så ser du hur du skall göra för att byta disk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Fungerar inte att återställa konsolen via återsällningsmenyn?

Jag hittade en som hade samma problem och hade återställt den med hjälp av återställningsmeny som man kom åt via ett antal kommandon med on-knappen. Något jag aldrig provat förut.

Nu är det fixat, systemet återställt och allt är normalt 🙂

Enda problemet är att jag behöver logga in i PSN igen för spelen, jag inte kommer ihåg mitt lösenord och har skickat förfrågan om att återställa lösenordet via e-post. Något e-post meddelande kommer dock inte upp...

men men huvudsaken är att filmerna funkar!

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dra ur disken och sätt in i datorn btw, då kan du ju testa disken innan du kastar pengar i sjön


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

dra ur disken och sätt in i datorn btw, då kan du ju testa disken innan du kastar pengar i sjön

Han har tyvärr bara mac :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sftd:

Nu är det fixat, systemet återställt och allt är normalt 🙂

Helschysst att det fungerar [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sftd:

Något e-post meddelande kommer dock inte upp...

Kollat bland skärpposten?


   
SvaraCitera