Aviseringar
Rensa alla

PS3 Stänger av sig själv


Ämnesstartare

Hej, för kanske 2-3 månader sen så började mitt PS3 krångla under en vecka då den ibland helt plötsligt stängde av sig själv och sen när jag skulle starta om det så gick den igång och sen stängde av sig typ 5 sekunder senare, notera att lampan fortfarande lyser rött så jag har inte YLOD, sen ville den inte funka förrän den hade fått stå ett bra tag. 

Sen slutade problemen men igår kom dom tillbaka och har fortsatt idag och jag skulle gärna vilja veta vad det är men hittar ingenting när jag söker på google, hittar endast liknande problem men då slocknar hela PS3t när det stänger av sig själv vilket mitt inte gör utan den lyser fortfarande rött.

Någon som vet, överhettning?


   
Citera

Det är definitivt överhettning, spelen du spelar kanske är för intensiva för den att ta in ? Var och när köpte du den ? 


   
SvaraCitera

Vilken PS3-version gäller det, någon utav de äldre kanske? 


   
SvaraCitera

Min ps3 gjorde nästintill samma sak under sommaren när jag spelade mer krävande spel. Så jag lägger mins röst på överhettning


   
SvaraCitera

peptalka den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fick den genom jultidningar 2008,  så den är rätt gammal och har för mig att det är den 2a versionen, alltså den första versionen där man inte kunde spela PS2-spel på, men hur kommer det sig att jag varit utan problem i 2-3 månader, är det något som kan ha gått sönder? För övrigt så är det bara GTA V jag spelar


   
SvaraCitera

BlygKille17år: För övrigt så är det bara GTA V jag spelar

Upplever du frysningarna i GTA Online?? I sådana fall är du inte ensam, upplever dessa titt som tätt, och känner fler som gör. Alltså att hela bilden fryser och man måste starta om PS3t framtill med knappen.. 


   
SvaraCitera

BlygKille17år: är det något som kan ha gått sönder?

nej. dammsug den och försök få ner värmen i rummet samt att du inte har något som täcker fläkten. Låt ps3an stå luftigt


   
SvaraCitera

BlygKille17år: är det något som kan ha gått sönder?

Fläktarna låter som de ska osv? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja det händer och det vet jag är vanligt men ibland vill den inte va igång i mer än 5 sekunder


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Galvmeister:

nej. dammsug den och försök få ner värmen i rummet samt att du inte har något som täcker fläkten. Låt ps3an stå luftigt

Jag har hört att dammsuga kan vara riskfullt, har läst det på olika forum så jag vet inte om det är det första jag bör göra, hur gör man för att undvika defekter på systemet? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Fläktarna låter som de ska osv? 

Ibland så går den på högvarv men annars så låter det bra, men när jag är på ett annat ställe där den står mer fritt så låter det mindre men det var där problem uppstod för 2-3 månader sen


   
SvaraCitera

BlygKille17år:
Ja det händer och det vet jag är vanligt men ibland vill den inte va igång i mer än 5 sekunder

om du är lite smått påläst så kan du ju öppna upp burken, vet ej hur det ser ut på insidan utac PS3s, antar att dess CPU och GPU är passivt kylda..(?) Har du ngn cpu-fäkt liggandes så går det säkert att modda lite, alternativt köpa ngn billigare vattenkylarlösning och modda dit. (finns flera guider på sånt här @sweclockers bland annat har jag för mig) hör med nördarna där vettja!  


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

om du är lite smått påläst så kan du ju öppna upp burken, vet ej hur det ser ut på insidan utac PS3s, antar att dess CPU och GPU är passivt kylda..(?) Har du ngn cpu-fäkt liggandes så går det säkert att modda lite, alternativt köpa ngn billigare vattenkylarlösning och modda dit. (finns flera guider på sånt här @sweclockers bland annat har jag för mig) hör med nördarna där vettja!  

Jag är så lite påläst man kan bli, kan ingenting om det överhuvudtaget, sen har jag knappt rengjort den överhuvudtaget under dom 6 år jag haft det, men sen kräver väl GTA V rätt mycket? 


   
SvaraCitera