Aviseringar
Rensa alla

PS3 Stänger av sig själv


BlygKille17år:

Jag är så lite påläst man kan bli, kan ingenting om det överhuvudtaget, sen har jag knappt rengjort den överhuvudtaget under dom 6 år jag haft det, men sen kräver väl GTA V rätt mycket? 

Jag har ett PS3 Slim 120GB, kanske med 3-4 år på nacken nu och har aldrig upplevt några överhettningsproblem. 

Tycker du skall starta en tråd på sweclockers! 

Med lite läsning, ett par guider och lite egna experiment hittar du säkert en lösning! 🙂 

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Jag har ett PS3 Slim 120GB, kanske med 3-4 år på nacken nu och har aldrig upplevt några överhettningsproblem. 

Tycker du skall starta en tråd på sweclockers! 

Med lite läsning, ett par guider och lite egna experiment hittar du säkert en lösning! 🙂 

 

Ska jag va ärlig så vågar jag inte försöka fixa problemet själv då jag inte är bra med tekniska grejer och lär säkert förstöra det och jag vill verkligen inte skaffa ett nytt då jag med all förmodan kommer pensionera mitt PS3 efter jag slutat spela GTA V då jag även har PS4 


   
SvaraCitera

Åk till mediamarkt och få skiten fixad ifall du inte vill ta risker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

 

Nu när jag hade låtit det stå en stund så gick det igång och då när jag faktiskt tänkte på det så lätt fläkten någorlunda högt men på sekunden då jag kom in i online så gick den över på högvarv och är på det fortfarande 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HiTech:
Åk till mediamarkt och få skiten fixad ifall du inte vill ta risker

Pris?


   
SvaraCitera

Åk till media markt o köp en ny konsol 


   
SvaraCitera

Tja, om det kostar 500 spänn och skaffa en ny fjärrkontroll så gissar jag väl på att det är ganska så dyrt att få en ps3 isär plockad... Det kostar antagligen mer än en spillrans ny ps3 kostar nu.

Dum idé jag vet, tänkte inte efter :p


   
SvaraCitera

Det billigaste PS3t 12gb ligger på 1390kr, tänkte köpa ett sånt men ja... Man kanske borde spara till ett med 500gb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:
Åk till media markt o köp en ny konsol 

HoodFront:
Det billigaste PS3t 12gb ligger på 1390kr, tänkte köpa ett sånt men ja... Man kanske borde spara till ett med 500gb.

Som jag skrev längre upp så har jag ingen lust att köpa ett nytt när jag med all sannolikhet slutar spela på det när jag inte spelar GTA V längre, då är det PS4 för hela slanten


   
SvaraCitera