Aviseringar
Rensa alla

Psychiatrist Sjukhus?


[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malber:

Nä, har du inställningen att du inte kan så är det ju rätt självklart att du inte kan.

Fast det är inte så enkelt. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Fast det är inte så enkelt. [rolleyes]

Kanske inte. Har själv skadat mig själv i flera år. Men bestämde mig för att nu är det fan ta mig vara slut på det här. Jag började tävla "mot mig själv" och visst, jag hade mina återfall då och då men det trappades ner och i vinter är det två år sen jag gjorde fysisk skada mot mig själv.

Ger man bara upp och tänker Jag kan inte, så är det inte lätt. Man måste bestämma sig för att göra rätt för sig själv. Skaffa hjälp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malber:

Man måste bestämma sig för att göra rätt för sig själv. Skaffa hjälp.

Alltså, det som hjälpt mig mest är inte att jag bestämde mig eller att jag skaffade hjälp. Det som hjälpte mest var att bara göra vad jag kände var rätt. Att välja en dag i sängen framför en dag i skolan, eller att välja en helg med demonstrationer framför en helg med familjen. Jag tror att det som hjälper bäst är att befinna sig i situationer där man glömmer bort allt annat. Fast det kanske bara är jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Jag tror att det som hjälper bäst är att befinna sig i situationer där man glömmer bort allt annat.

Ja, absolut! Det håller jag med om. Men man måste också ha viljan till att vilja förändra sitt självdestruktiva beteende. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malber:

Ja, absolut! Det håller jag med om. Men man måste också ha viljan till att vilja förändra sitt självdestruktiva beteende. [smile]

Jag tror att den "viljan" kallas självbevarelsedrift. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aj då


   
SvaraCitera