Forumet - Psykisk ohälsa

Psykisk ohälsa

840 0 18
Hej vet detta kanske stör er andra men undrar är det fler här på forumet som blivit misshandlade och sexualitet utnyttja av två person i sin familje relation plus fortfarande lever med rädslan för en annan person som man trodde man kunde lita på tyvärr är det min biologiska pappa och hans nya sambo det va elaka mot mig och har haft en bonus pappa som behandla mig dåligt men pykist plus sabba mitt liv plus gjorde att jag och mamma och mina halv bröder flytta ifrån våra vänner och närmare våra släktingar 
Fruktansvärt tragiskt att du har fått utstå vad du skriver i ditt inlägg. Men en fråga. Hur gammal var du när du utsattes för misshandeln och det sexuella utnyttjandet? Du är ju 21 år idag. Har det skett innan du fyllde 18 år eller efteråt? Om det skedde INNAN du fyllde 18 år, talade du aldrig med någon skolkurator eller liknande?

Min uppfattning är, åtminstone när det gäller barn och ungdomar under 18 år, att då ska det polisanmälas och den som utsatt den minderåriga för brott som detta ska ställas inför domstol och straffas.

Spana också in:

jimwolvi: Va 7 -9 gammal
Det är ju lite svårt att ge dig några tips och råd när du bara uppger att du blev misshandlad och sexuellt utnyttjad mellan du var 7 - 9 år gammal. Och nu är du 21 år. Vad har hänt mellan du var 7/9 år upp till dags dato? Blev den upprepade misshandeln och de sexuella övergreppen uppdagade av din mamma och de sociala myndigheterna? Blev brottsutövarna dvs dina två "pappor" ställda inför domstol? Och kanske det allra viktigaste - vad fick du för stöd av din mamma och vård? Det verkar ju otroligt osannolikt att om detta hade kommit de sociala myndigheter till känna att de bara resonerat att "det får 7/9-åringen klara själv, vi skiter i honom". Vad gjorde din mamma och de sociala myndigheterna och läkarna? Någonting måste de ju gjort!

Hej ! Läste lite här och vill bara säga att , ( Gällande alla pedofiler och sexuell brottslingar ) Alla ni som på något sätt utsatts eller hört och vet vem personen som pillat är , HÖR AV ER !!!!!! JAG LOVAR ER UPPRÄTTELSE AV DESSA MÄNNISKOR. JAG E INTE POLIS ELLER NPT ÅT DE HÅLLET UTAN BARA EN VANLIG KILLE SOM HATAT SEXUELL BROTTSLINGAR OCH GOLARE.