Aviseringar
Rensa alla

Psykisk ohälsa


Ämnesstartare

Hej vet detta kanske stör er andra men undrar är det fler här på forumet som blivit misshandlade och sexualitet utnyttja av två person i sin familje relation plus fortfarande lever med rädslan för en annan person som man trodde man kunde lita på tyvärr är det min biologiska pappa och hans nya sambo det va elaka mot mig och har haft en bonus pappa som behandla mig dåligt men pykist plus sabba mitt liv plus gjorde att jag och mamma och mina halv bröder flytta ifrån våra vänner och närmare våra släktingar 


   
Citera

Fruktansvärt tragiskt att du har fått utstå vad du skriver i ditt inlägg. Men en fråga. Hur gammal var du när du utsattes för misshandeln och det sexuella utnyttjandet? Du är ju 21 år idag. Har det skett innan du fyllde 18 år eller efteråt? Om det skedde INNAN du fyllde 18 år, talade du aldrig med någon skolkurator eller liknande?

Min uppfattning är, åtminstone när det gäller barn och ungdomar under 18 år, att då ska det polisanmälas och den som utsatt den minderåriga för brott som detta ska ställas inför domstol och straffas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Va 7 -9 gammal


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyvärr hände aldrig det direkt något mer är vårdnadstvister


   
SvaraCitera
L Y S

Vilka rövhål dessa två. Arg

Hur mår du idag? Får du hjälp av psykvården med någon att prata med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

L Y S:
Vilka rövhål dessa två. Arg

Hur mår du idag? Får du hjälp av psykvården med någon att prata med?

Har dignos ptsd plus funderar på prata med någon men vill få ångra på jobb och egen lägenhet så man har löst något 


   
SvaraCitera
L Y S

jimwolvi:

Har dignos ptsd plus funderar på prata med någon men vill få ångra på jobb och egen lägenhet så man har löst något 

Håll ut, det kommer bli bättre, men du behöver nog bearbeta det hela med någon professionell på området för att lättare kunna lämna det bakom dig och gå vidare. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

L Y S:

Håll ut, det kommer bli bättre, men du behöver nog bearbeta det hela med någon professionell på området för att lättare kunna lämna det bakom dig och gå vidare. 

Jo det stämmer men jag kämpar på med allt så jag löser de flesta problem men tack för tipset


   
SvaraCitera

jimwolvi:
Va 7 -9 gammal

Det är ju lite svårt att ge dig några tips och råd när du bara uppger att du blev misshandlad och sexuellt utnyttjad mellan du var 7 - 9 år gammal. Och nu är du 21 år. Vad har hänt mellan du var 7/9 år upp till dags dato? Blev den upprepade misshandeln och de sexuella övergreppen uppdagade av din mamma och de sociala myndigheterna? Blev brottsutövarna dvs dina två "pappor" ställda inför domstol? Och kanske det allra viktigaste - vad fick du för stöd av din mamma och vård? Det verkar ju otroligt osannolikt att om detta hade kommit de sociala myndigheter till känna att de bara resonerat att "det får 7/9-åringen klara själv, vi skiter i honom". Vad gjorde din mamma och de sociala myndigheterna och läkarna? Någonting måste de ju gjort!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har varit mycket men vet inte så mycket inom visa delar i utredningen mm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min bonus pappa är dömd men inte biologiska


   
SvaraCitera
L Y S

jimwolvi:

Jo det stämmer men jag kämpar på med allt så jag löser de flesta problem men tack för tipset

Tumme upp

Sänder en styrkekram, sköt om dig! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

L Y S:

Tumme upp

Sänder en styrkekram, sköt om dig! 

Tack du finst av dig


   
SvaraCitera

jimwolvi:

Har dignos ptsd plus funderar på prata med någon men vill få ångra på jobb och egen lägenhet så man har löst något 

hitta någon som du kan prata med!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hxiley:

hitta någon som du kan prata med!!!

Vet om det men inte lätt 


   
SvaraCitera