Aviseringar
Rensa alla

Psykisk ohälsa ich? Inte vet jag


M04
 M04
Ämnesstartare

Länge sen jag skrev om dethär här juu, såå nu gör jag de ändå hahah Förvirrad
men ja asså e de typ normalt att man absolut helt seriöst inte vill att en förälder ska veta hur man mår? Oskyldig
Liksom jag skulle kunna göra vaaaad som för att min mamma inte ska veta om varesig hur jag mår-måendet, att jag skär mig, att jag har problem me maten aka spytt upp med vilja hehe, å haft seriösa tankar på självmord osv osv. Vet inte ens vrf men jag vill bara inte att Jon ska veta de?¿

+ liskom efter dedär med skolkuratorn som gjorde soc anmälan som vi aldrig följde upp osv osv  så har jag blivit bättre på att dölja hur jag mår å mina självskador å så men lksm etc igår när min mamma var full (som vanligt) så skulle vi ficka nå på kvällen å innan jag går å lägger mig säger hon liksom ”M**** visats vet du om du vill prata me nån så fixar vi de va?” Senare skickade hon ett fint citat också.. så vet inte om hon bryr sig eller om de bara var för att hon va full? 

Å idag när jag låg i sängen hela dagen (som vanligt) å ba deppade så kom hon in å frågar ”hur de går,om de går bra ”å om jag inte ska ”kliva upp eller iaf tända lampan?” De konstiga är ju de att hon aldrig kommer in i mitt rum eller säger nåt sånt så jag börjar tro att hon på ett elr annat sätt har fått veta nåt av nån eller fattat nåt..¿

å ja de e en sjukt liten grej men jag får typ panik? Å mer ångest av de med allt annat..
Vill liksom inte att hon ska förstå eller att hon ska veta nåt? Aka övertänker deluxSover


   
Citera

Känner så med så


   
SvaraCitera

Varför vill du inte att dina föräldrar ska veta hur du mår? Din Mamma försöker att få dig att må bättre och försöker att muntra upp dig att göra någonting. Hon vet väl inte riktigt hur hon ska hantera det och göra åt saken. Hon vill ditt bästa och du borde göra det bästa för dig själv och kämpa för ett bättre mående. Varför ska du må så dåligt som du gör? Vad gör ditt liv värt att leva för om du inte mår bra? Tänk på det. Hjärta


   
SvaraCitera

Tycker inte du övertänker. Det du skriver känns.. Och du har rätt att skriva inläggen, precis som vem annan (en av sakerna hela sidan är till för).

Ofta är det sånt man vill förhindra som verkligen kan hjälpa. Att din mamma bryr sig är ju jättefint, det kan hjälpa er båda. Och även om hon har egna motgångar, så känn inte ansvar/skuld för att varken hon eller du mår dåligt (probably heard a million times tho). Att gå till kuratorn var ju jättemodigt, prova med BUP också. Och hur skit det än är, försök ta dig upp (iaf ibland), göra ngt, ta tag i en liten hobby, ta dig igenom dagen. För tillslut KAN det verkligen bli bättre. Bara man kämpar och vågar tro på det tillräckligt länge.

Tro mig, har sätt flera exempel i livet. Nära mig.

❤️


   
SvaraCitera

M04:
Länge sen jag skrev om dethär här juu, såå nu gör jag de ändå hahah Förvirrad
men ja asså e de typ normalt att man absolut helt seriöst inte vill att en förälder ska veta hur man mår? Oskyldig
Liksom jag skulle kunna göra vaaaad som för att min mamma inte ska veta om varesig hur jag mår-måendet, att jag skär mig, att jag har problem me maten aka spytt upp med vilja hehe, å haft seriösa tankar på självmord osv osv. Vet inte ens vrf men jag vill bara inte att Jon ska veta de?¿

+ liskom efter dedär med skolkuratorn som gjorde soc anmälan som vi aldrig följde upp osv osv  så har jag blivit bättre på att dölja hur jag mår å mina självskador å så men lksm etc igår när min mamma var full (som vanligt) så skulle vi ficka nå på kvällen å innan jag går å lägger mig säger hon liksom ”M**** visats vet du om du vill prata me nån så fixar vi de va?” Senare skickade hon ett fint citat också.. så vet inte om hon bryr sig eller om de bara var för att hon va full? 

Å idag när jag låg i sängen hela dagen (som vanligt) å ba deppade så kom hon in å frågar ”hur de går,om de går bra ”å om jag inte ska ”kliva upp eller iaf tända lampan?” De konstiga är ju de att hon aldrig kommer in i mitt rum eller säger nåt sånt så jag börjar tro att hon på ett elr annat sätt har fått veta nåt av nån eller fattat nåt..¿

å ja de e en sjukt liten grej men jag får typ panik? Å mer ångest av de med allt annat..
Vill liksom inte att hon ska förstå eller att hon ska veta nåt? Aka övertänker deluxSover

förstår preciiiis vad du menar på pricken om att inte vill att mamma eller nån i min släkt ska veta hur jag mår. Stay strong<3 vet att det är svårt men men


   
SvaraCitera