Aviseringar
Rensa alla

psykiska diagnoser


Ämnesstartare

hur funkar det när man söker jobb måste de veta om man har en diagnos? skillnad på vad det är? typ om man har schizofreni eller depression?


   
Citera

Nä de måste dom inte veta. [smile]

iaf inte om du är deprimerad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tetrapack:

iaf inte om du är deprimerad.

men de borde ju ha rätt att veta om man har t.ex. svår schizofreni? var går gränsen? :S


   
SvaraCitera

soimpolite:

svår schizofreni? var går gränsen?

Det har jag ingen aning om dom måste veta eller när.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

hur funkar det när man söker jobb måste de veta om man har en diagnos? skillnad på vad det är? typ om man har schizofreni eller depression?

Varför analysera det? Sök jobb undrar de så undrar det och då säger du. Även om du har en diagnos behöver du fan ett jobb, herregyud. Du behöver inte skämmas över att ha någon psykisk sjukdom. Att du gör ett bra jobb är det som räknas.


   
SvaraCitera

Se vad de frågar på intervjun eller skriv det i ett cv och se hur de reagerar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ADRENALIN:

Sök jobb undrar de så undrar det och då säger du. Även om du har en diagnos behöver du fan ett jobb, herregyud. Du behöver inte skämmas över att ha någon psykisk sjukdom. Att du gör ett bra jobb är det som räknas.

var du som antog att jag är psykiskt sjuk, har diagnos på det och söker jobb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

var du som antog att jag är psykiskt sjuk, har diagnos på det och söker jobb.

Va? jag talade inte om dig din egocentriska människa. Jag talade ur ett objektivt synsätt, jag tänkte rent hypotetiskt om det fanns en människa i den sittsen du beskrev. Jag använde ordet DU istället för MAN utan att reflektera djupare i varför.

Get a life.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ADRENALIN:

din egocentriska människa.

ADRENALIN:

Get a life.

du kanske skulle ta tag i din ilska istället för att ut den på främmande människor på nätet

poängen är ju att det gäller för ngn i den situationen. jag är inte i den situationen. alltså hjälper det inte mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

du kanske skulle ta tag i din ilska istället för att ut den på främmande människor på nätet

poängen är ju att det gäller för ngn i den situationen. jag är inte i den situationen. alltså hjälper det inte mig.

Ilska? har ingen ilska 😉

Jo men jag är helt med dig! Att starta en tråd med en väldigt intressant frågeställning i är rikitgt givande, speciellt när ämnet inte rör en själv det minsta.... 🙂

Ha ett bra liv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ADRENALIN:

Att starta en tråd med en väldigt intressant frågeställning i är rikitgt givande, speciellt när ämnet inte rör en själv det minsta.... 🙂

det rör mig visst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

men de borde ju ha rätt att veta om man har t.ex. svår schizofreni? var går gränsen? :S

klart de inte kan ta reda på det och självklart är du inte skyldig att säga det,precis som alla fysiska diagnoser.

dock tror jag inte att man är så förmögen att jobba eller ens söka jobb om man lider av svår schizofreni.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

det rör mig visst

Ja men dåså, var glad över svaren du fått.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ADRENALIN:

Ja men dåså, var glad över svaren du fått.

var 1 svar som hjälpte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

men de borde ju ha rätt att veta om man har t.ex. svår schizofreni? var går gränsen? :S

Ja de borde de nog, men du behöver ju inte säga något, men de lär nog märka det efter ett tag. Jag hoppas du inte ska bli hjärnkirurg, pilot lr något bara.


   
SvaraCitera