Aviseringar
Rensa alla

Psykiskt sjuka föreldrar


Ämnesstartare

Jag undrar om det finns några här som har psykiskt sjuka föräldrar?
Själv så är min mamma sjuk och det är väldigt jobbigt att leva med henne speciellt också för att hon inte själv inser att hon är sjuk.

Det vore trevligt att snacka me några som är i samma eller liknande situation som mig ..


   
Citera

ja


   
SvaraCitera

Vad rör det sig om, mer specifikt? Borderline? Paranoia? Allmänt skev verklighetsuppfattning? Du kan PM:a mig om du vill - jag tillbringade sju år med min psykiskt sjuka mamma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

ja


   
SvaraCitera

Är nog jättevanligt, tyvärr.


   
SvaraCitera

ja.


   
SvaraCitera

Min pappa är det
När jag blev 12 så hände det nåt konstigt med pappa. Han blir jätte orolig för saker. Han gick till jobbet och jobbade sen kom han hem men sen tänker han på jobbet och går tillbaka till jobbet sen kommer han tillbaka och han börja bli galen. Han tror att saker ska gå i sönder, fodret ska ta slut, om han glömde ta ägget i hönshuset. Sen slutade han jobba och blev ännu mer oroligare för pengarna, oljan, och han kan knappt köra. Han har varit i sjukhuset men de enda dom kunde göra är att ge pappa några nya tabletter som kan lugna honom. Han är lugn men om han inte tar dom så bli han galen. Det verka som om han ska ha det hela livet[cry].
Men jag gillar han fortfarande. Han är 69 år gammal.
Det var min berättelse om min psykiskt pappa.
Men han är fortfarande en bra pappa.


   
SvaraCitera