Aviseringar
Rensa alla

Psykoanalys av joakim berg


Ämnesstartare

I den här tråden ska joakim bergs texter analyseras för att dra intressanta slutsatser om honom som person eller saker han gjort. se http://kent.nu/latar/ för korrekta texter.

jag börjar med att hävda att han har stalkat någon/några. det finns belägg för detta i dessa låtar:

insekter
Jag har skuggat dig i år
jag har sparat varje klipp
och så såg du mig i går
jag såg rädslan i din kameravana blick

din skugga
Jag blir din skugga
Jag blir den du aldrig ser /.../
Jag skadar dom som ler

svag koppling i ensammast i sverige men även

stoppa mig juni
Jag har gått i dina fotspår hela dan

detta vore intressant om någon kunde skriva en reflektion om:

psykisk androgynitet (tex stoppa mig juni)
rasism (kevlarsjäl)

vore också awesome om någon kollade på typiska drag för seriemördare i uppväxten ( http://www.google.se/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=serial+killer+traits)

intressanta låtar för ämnet:
nålens öga
idioter
du var min armé
den osynliga mannen
när det blåser på månen
en helt ny karriär
elefanter
sömnen


   
Citera
Ämnesstartare

Rolig tråd, men fan orka.
Kent är mysiga men orka.


   
SvaraCitera

Jocke Berg bor i mitt kvarter, han bär alltid tjocka glasögon som går hand i hand med hans mondäna Indie-stil.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dante Stjernberg:

Jocke Berg bor i mitt kvarter, han bär alltid tjocka glasögon som går hand i hand med hans mondäna Indie-stil.

awesome. var bor du då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är inte riktigt möjligt att dra några större slutsatser om hur någon är som person genom att analysera fiktiva verk. med inte riktigt möjligt så menar jag att jag återkommer när och om jag kommer på något, dvs om det ändå skulle råka vara möjligt. tror dock inte att han är någon stalkerpersonlighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

tror dock inte att han är någon stalkerpersonlighet.

tror inte jag heller. och tror inte det går att dra några som helst slutsatser ur låttexterna, var bara en halvkul idé jag fick på lagret.


   
SvaraCitera