Aviseringar
Rensa alla

psykolog ?


Ämnesstartare

Jag undrar bara, vad händer ifall jag berättar för en psykolog att kommer att ta död på mig själv inom en inte allt för lång framtid? Även om jag inte känner för att begå självmord precis nu så gör jag det 8/10 timmar jag är vaken och även på natten (brukar drömma om det) men det räknas inte riktigt, tycker jag. Jag har dessutom försökt ta död på mig men det gick inte så bra för att jag blev nästan upptäckt. Annars hade jag inte skrivit det här just nu.

Som det är nu, för tillfället, så är jag deprimerad (som vanligt då förstås..) och mår förjävligt men vill inte direkt ta livet av mig utan jag skulle gärna vilja kunna göra det bra på något sätt om de går. Annars så är självmord det absolut ända jag kan tänka på.

Hus som helst, jag ska till en psykolog om några dagar och jag vet inte vad jag vågar berätta. har hört att folk ibland blir inlagda när dom vill ta livet av sig men vet inte exakt hur mycket som krävs

jag ber om ursäkt ifall det jag skrev är allt för oläsligt[smile]


   
Citera

Om det är något som kan skada dig eller folk i din närhet, då måste psykologen berätta för dina föräldrar/någon annan. Då gäller inte tystnadsplikten även om man kanske skulle vilja det.

Men annars, berätta hur du känner och allt. det är faktist skönt att ha någon att prata med och berätta vad man tycker och tänker ^^
Och skulle du inte få något bra intryck av just den psykologen kan du ju byta. Man måste ju ha fötroende liksom [smile] Lycka till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kan bli inlåst,grattis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej 🙁
men tack för svaren iaf =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du verkligen hade velat ta livet av dig hade du redan varit död, det är ingen konst precis. Inte heller hade du brytt dig om att göra det på ett "bra" vis. En riktig klyscha men ge livet några år till, blir bättre i de flesta fallen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kommer troligtvis bli inlagd (jag har varit inlagd på psyk 3ggr för självmordsförsök)
Men det kommer bli bättre efter man vart inlagd ett tag, även om det känns som ett fängelse.
jag har gått vidare med mitt liv iaf och jag hoppas du gör detsamma.
Berätta hur du känner och så det blir bättre sen:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Livet är det bästa som finns. Löjligt hur folk kan lura sig själva att de vill dö.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Livet är det bästa som finns. Löjligt hur folk kan lura sig själva att de vill dö.

asså det där är lätt att säga för dom ickedeprimmerade


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mattias94:

Men det kommer bli bättre efter man vart inlagd ett tag, även om det känns som ett fängelse

okej, tack:)
Men hur är det att vara där bortsett från att man är inlåst? får man ha med mobiler och sånt? bara lite fakta i allmänhet ifall du har lust:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sheempancen:

okej, tack:)
Men hur är det att vara där bortsett från att man är inlåst? får man ha med mobiler och sånt? bara lite fakta i allmänhet ifall du har lust:)

Dom tar ifrån en alla grejer man har på sig.
Fast man får be om lov om man vill ha mobil mp3 elr nåt sånt[y]
och så har dm TV så man kan följa sina favoritprogram elr om man vill se på nån film:)
Då har du fått lite fakta[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min psykolog stängde inte in mig när jag sade det iallafall. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nuppineula:

Min psykolog stängde inte in mig när jag sade det iallafall.

Det beror på hur allvarligt ens fall är:P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mattias94:

Dom tar ifrån en alla grejer man har på sig.

man tackar och bockar:) där räddade du mig precis från att ta med mitt "självmordskit" som jag alltid har i fickan.

jag antar väl att det är individuellt men på ett ungefär hur länge är man där? de var säkert en dum fråga menmen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sheempancen:

man tackar och bockar:) där räddade du mig precis från att ta med mitt "självmordskit" som jag alltid har i fickan.

jag antar väl att det är individuellt men på ett ungefär hur länge är man där? de var säkert en dum fråga menmen.

Man får nån läkare som avgör hur länge man ska vara där, för man ibland måste man börja ta mediciner osv. men oftast kan bli cirka en vecka;)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mattias94:

Man får nån läkare som avgör hur länge man ska vara där, för man ibland måste man börja ta mediciner osv. men oftast kan bli cirka en vecka;)

okej tack=) jadu då är det väl inte mycket annat än att vänta och hoppas på det bästa. antar jag


   
SvaraCitera