Aviseringar
Rensa alla

Psykologi


Ämnesstartare

Vi ska komma på ett ämne som vi vill forska kring på psykologin och jag har ingen aning om vad jag ska välja. Är det någon som har några idéer?

Jag har funderat lite på att använda mig av videon "The Science of Sex Appeal" och skriva något om hur vi interagerar med varandra. Tycker det är särskillt intressant när de ska välja partner baserat på nummer:

Har ni några idéer om detta? Vad jag skulle kunna skriva om eller hur jag ska kunna göra min uppsats om den här videon...


   
Citera

Drömmar.


   
SvaraCitera

Ja, det där är ju verkligen psykologi.. om man säger så. Hur ska man en försöka förstå sig på något sådant?


   
SvaraCitera
Åtta

built this way:

Vad jag skulle kunna skriva om eller hur jag ska kunna göra min uppsats om den här videon...

Jag vet inte hur höga krav ni har på era källor, men det känns som att det inte är en så bra idé att bygga sin rapport på en Youtube-video.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jag vet inte hur höga krav ni har på era källor, men det känns som att det inte är en så bra idé att bygga sin rapport på en Youtube-video.

Nä det är inte så jättehöga krav. Dessutom kommer den från Discovery channel så den är inte jättelallig 😛 Vi ska dessutom ha en till källa så det blir inte bara utifrån videon. 🙂

Renesmee:

Ja, det där är ju verkligen psykologi.. om man säger så. Hur ska man en försöka förstå sig på något sådant?

Har du läst psykologi? Vore snällt om du kunde ge lite tips på inriktningar och sånt som man kan relatera videon till 🙂


   
SvaraCitera

built this way:

Har du läst psykologi?

Nja, inte direkt. Men allt det här med attraktion och what so ever lär ju funka..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill också påpeka att detta är bara en liten del av en längre video på ca 85 min 🙂


   
SvaraCitera

Låna "Vår tids psykologi" av Hwang med flera, står om massa intressanta grejer där, tycker jag iaf. Så kan du välja och vraka[bigsmile]


   
SvaraCitera