Aviseringar
Rensa alla

psykologsamtal?


Ämnesstartare

ni som har haft ästörningar el problem att äta
har ni gått på psykologsamtal???
jag har nu blivit erbjuden samtal hos min kompis fars men han har sagt att han har tystnadsplikt eller vad det heter
jag har ingen ätstörning men tänker att man kan sitta o gnälla över annat kanske
han har iaf sagt att vi kan reda ut vad som är fel med mig'
är ju allt m min kropp ....[sad]
jag vill bara inte bli feeet igen
jag älskar när vikten går ner


   
Citera
Ämnesstartare

vad skulle ni göra?


   
SvaraCitera

mmm, ja ba "jag vägrar VÄGRAR, väga mig. Eller mäta mig". Då svarade hon "men din mamma är så oroliga", men den kärringen kan dra åt helvete sa jag då. Då fick jag gå därifrån [cool][cool]


   
SvaraCitera

du kan ju testa prata med, du behöver ju lix inte säga mer än du vill och kan la knappast göra något värre med tiden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men shit måste man väga sig när man gå på samtal då kommer jag me vägra
det är skiiit, skönt att du fick gå då[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

du kan ju testa prata med,

ja det kanske vore bra att sitta där o gnälla ist för att gnälla på min kompis hela tiden
kan man iaf vräka ur sig hur värdelöst fet man är


   
SvaraCitera

På sätt och vis. Det hjälpte inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nä det är precis som jag tror en massa skitsnack


   
SvaraCitera

Jag förstår inte allas hat gentemot psykologer. Självklart finns det sämre och bättre psykologer men.. ? Beror det på okunskap, brist på intelligens eller förnekelse eller vad? Jag förstår det inte riktigt.. [no-no]


   
SvaraCitera

Jag tycker du ska gå till psykologen. Om han nu är en riktig psykolog, då försöker han bara hjälpa till - på rätt sätt. Gå inte in till en psykolog och hoppas att ni ska lösa något problem på ditt sätt, för uppenbarligen gör du det på fel sätt (inget illa menat, men så är det ju för alla som går till en psykolog. gjorde man på rätt sätt skulle man ju lösa sina problem själv)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du har rätt
jag är bara så rädd att han skall börja prata om mat och hur jag känner kring det


   
SvaraCitera

jag blev utskriven idag från sjukhuset, har anorexia nervosa och jag går hos BUP och pratar..


   
SvaraCitera