Aviseringar
Rensa alla

Psykos? Ångest & Panikångest spice!!?


Ämnesstartare

Hej! För 2 månader sedan rökte jag spice, tog ett endaste bloss, är helt förtvivlad, när jag tog blosset blev jag kickad och fick panikattack och skrek åt min kompis att jag var tvungen o gå hem, jag gick så fort som en som tävlar i att gå, kände hur hjärtat slog så hårt, hjärn frossa på högsta grad, tankar om psykos och att dö av hjärtklappning, jag gick hem, kl var två på natten, min pappa hade märkt att jag smugit ut, fick nog lite ångest att han ringde innan blosset o bad mig komma hem, dagarna gick o jag sökte förtvivlat på Google för vågade inte säga till någon, bodde på HVB hem då där det fanns Kbt o psykolog och hela kitter, sa till min Kbt att jag hade overklighetkänslor och hon sa att jag hade ångest, men jag ville inte berätta varför, men hon sa att kommer en ångest attack ta emot den sträva inte emot, men har haft 3 panikångest attacker under de här två månaderna. Bor hemma nu, overklighetskänslorna gick över för jag hade bara läst om derelisation och Depersonalisation och kommit fram till att det är någon av dom, min Kbt hade aldrig hört talas om de, men iallafall jag var ute o cyklade varje dag så jag glömde bort overklighetskänslorna näst intill 98% men vågade inte släppa helt för tror att jag ska bli knäpp i huvudet om jag inte är medveten om vad som händer. Iallafall det kom tillbaka overklighetskänslorna och vad Höga i olika perioder, började söka igen på Google på psykos och schizofreni, ljudhallucinationer, sen jag läste om ljudhallucinationer har mitt sinne öppnat sig mera, hörde en fläkt i klassrummet men trodde det var huvudet fick ångest attack och sa till min lärare kan jag gå ut och ta luft, andades och sedan dess har mina öron varit på spänd hela tiden så jag tror att jag hör saker och misstolkar de. Har även tänkt på att när jag hör till exempel polisen köra förbi kan ljudet sätta sig i huvudet som en låt, kan lixom inte släppa det, har läst så mycket men inte kommit fram till något, har även börjat se saker sen jag läste om vanföreställningar och ljudhallucinationer, att t,ex en vatten pöl var en kan för husen speglades i vattnet men det går på en mili sekund kollar jag snabbt så kan det bli så men kollar jag och fokuserar så nej. Jag her sjukdoms insikt och vet att jag är hypokondrisk, och att om man är på väg in i en psykos så har man oftast inte sjukdomsinsikt, har även tänkt på att om jag kollar på något som har vit bakrund så ser jag gula svaga streck! Ska gå på Kbt inom 30 dagar men det är alldeles för långt! Känns som att jag kommer hamna i psykos, har även läst om att man förlorar glädjen, humorn vid psykos, och när jag tänker på det så känns allt hopplöst, JAG BEHÖVDR HJÄLP!! Snälla kan någon skriva något utav erfarenhet, har gått så långt att jag smsar 118 800 och dom vet till och med att det är jag som smsar om psykos, lite komiskt, men snälla håller jag på att få psykos eller på väg in i en, tog ett endaste bloss, drogutlöst psykos kan det inte vara, kan det vara Hög ångest i samband med Hypokondrin och tvångstankar?? Snälla hjälp :'( Mvh


   
Citera
Ämnesstartare

Jag tror du behöver ta det lite lugnt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:
Jag tror du behöver ta det lite lugnt 

Snälla fruliten, somnade för en timme sedan med inte jätte starka overklighetskänslor, har gjort framsteg, men nojjade upp mig och somnade och känns som att jag e tbx på ruta1... Känns så tomt, hade jag varit på väg in i psykos hade jag väll inte skrivit så här?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chilla på livet o rök inte mer. Det går över 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har upplevt höga ångestnivåer och det har gjort dig traumatiserad. Jag tror inte du har psykos, du behöver bara ta det lite lugnare och låta bli knarket. Det är bra att du motionerar, det lindrar ångest.


   
SvaraCitera