Aviseringar
Rensa alla

Psykoser, typ, eller


Ämnesstartare

Satt och diskuterade hallusioner med min påg här om dagen, då han får rätt många när han har en sådan period. Plus detta, är han extremt paranoid och en gnutta aggressiv (när tillfället kommer).

Förvisso lider han väl inte av det, förutom när det är hemska illusioner och han är fullt övertygad om att denna figur/figurer kommer att mörda honom.

Eller som när han får för sig att människor kan läsa hans tankar. En gång klev han av bussen och gick hem för att han var övertygad om att människorna på bussen kunde läsa hans tankar och att de visste om att an visste det.

Jag söker väl ingen diagnos direkt, men jag undrar om någon annan har liknande, och om det kanske beror på stress eller en traumatisk upplevelse eller om det helt enkelt någonting som kommer av sig själv.

Han knarkar inte. En viktig fakta.

[tard]


   
Citera

kanske borde söka hjälp?


   
SvaraCitera

Låter som mig förra året, sedan när jag gjorde lite dumma saker så spårade det ur helt och hållet.

Tycker han borde kolla upp det, det sliter ganska mycket på psyket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

kanske borde söka hjälp?

Fast han skäms typ, eller något. Jag tror inte att han vågar det, för att de kanske inte tar honom på allvar. Han tycker om att skämta bort saker.


   
SvaraCitera

Kom på att jag fortfarande är jävligt paroid, men har åtminstone slutat tro att folk kan läsa mina tankar och att de konspirerar mot mig.

Är mest paranoid att folk kommer svika mig nu för tiden.


   
SvaraCitera

Låter inge bra harypyja.. övertyga honom att det finns hjälp och att han absolut inte har ngt att skämmas över


   
SvaraCitera

ajyprah:

och han är fullt övertygad om att denna figur/figurer kommer att mörda honom.

ajyprah:

En gång klev han av bussen och gick hem för att han var övertygad om att människorna på bussen kunde läsa hans tankar och att de visste om att an visste det.

Antingen så luras han för att han vill vara intressant, eller så behöver han verkligen hjälp. Detta är ju paranoia på riktigt.


   
SvaraCitera

Fin stavning på namn


   
SvaraCitera
zIGGE

Dan_the_ironman:

Är mest paranoid att folk kommer svika mig nu för tiden.

cynisk?


   
SvaraCitera

aa psykdoktorn 112


   
SvaraCitera

zIGGE:

cynisk?

nja, är det med men är mest paranoia då jag målar upp scenarion som jag sedan nästan tror på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

112

Ambulans?[tard]


   
SvaraCitera

ajyprah:

Ambulans?

[blush]


   
SvaraCitera

Låter inte kul alls.
Han borde söka hjälp hur pinsamt det än känns.


   
SvaraCitera

ajyprah:

Fast han skäms typ, eller något. Jag tror inte att han vågar det, för att de kanske inte tar honom på allvar. Han tycker om att skämta bort saker.

det är ju inte bra. såna grejer kan väl vara rätt allvarliga. han borde verkligen skaffa hjälp. försök prata med honom


   
SvaraCitera