Aviseringar
Rensa alla

Psykosomatiska effekter?


Ämnesstartare

Vilka psykosomatiska effekter kan man få av att vara deprimerad och väldigt arg varje dag?

Klassas det ens som riktiga sjukdomar hos läkare?


   
Citera
Ämnesstartare

Det kan itne vara nyttigt va?, ja vill slå ihjäl folk [sad]


   
SvaraCitera

Aptitförändringar, sömnsvårigheter, motorisk svaghet, trötthet... Om du uppfyller diagnoskriterierna för depression samt om det är en vettig läkare klassar han/hon/den/det som en sjukdom e.d. som kräver behandling.

Och nej, ilska är inte nyttigt, varken för dig eller för dem du vill slå ihjäl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

five squared:

Aptitförändringar, sömnsvårigheter, motorisk svaghet, trötthet... Om du uppfyller diagnoskriterierna för depression samt om det är en vettig läkare klassar han/hon/den/det som en sjukdom e.d. som kräver behandling.

Och nej, ilska är inte nyttigt, varken för dig eller för dem du vill slå ihjäl.

Men inget av det där är direkt farligt så ja överlever väl,
men om man går till läkare, kan man få benso eller någon drog direkt i handen eller är det en massa struliga tester och skit?


   
SvaraCitera

[tired]


   
SvaraCitera

The Box:

skit

[tard]


   
SvaraCitera

The Box:

kan man få benso eller någon drog direkt i handen

Nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snirkel:

Nej

Talar du av erfarenhet?


   
SvaraCitera

The Box:

Talar du av erfarenhet?

Nej


   
SvaraCitera

The Box:

Talar du av erfarenhet?

[chocked]


   
SvaraCitera

The Box:

Det kan itne vara nyttigt va?, ja vill slå ihjäl folk

Jag har psykoser ibland. Men det värsta är när jag sover. Då brukar jag drömma att jag har riktigt hemska psykos och slår folk blodiga och när jag vaknar från psykoserna så gråter jag och vaknar då även ofta på riktigt och gråter då med av skräck för vad mina psykoser gör med mig i sömnen [sad]


   
SvaraCitera

The Box:

men om man går till läkare, kan man få benso eller någon drog direkt i handen eller är det en massa struliga tester och skit?

Förhoppningsvis gör de tester. Att det är just benso du i så fall får är nog inte heller bombsäkert, även om det är lugnande och dämpar aggressivt beteende. Vid depression är det väl oftast SSRI-preparat som skrivs ut, då serotoninsystemet brukar vara påverkat?
Eller är du bara ute efter benso? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

galenolga:

Jag har psykoser ibland. Men det värsta är när jag sover. Då brukar jag drömma att jag har riktigt hemska psykos och slår folk blodiga och när jag vaknar från psykoserna så gråter jag och vaknar då även ofta på riktigt och gråter då med av skräck för vad mina psykoser gör med mig i sömnen

Men stick härifrån va, du är typ 12?


   
SvaraCitera

The Box:

Vilka psykosomatiska effekter kan man få av att vara deprimerad och väldigt arg varje dag?

five squared:

Aptitförändringar, sömnsvårigheter, motorisk svaghet, trötthe

eh,dedär stämmer helt på mig [shake]vadå,så jag skulle behöva medicin för dedär även jag är funktionell och fungerar?[shake]


   
SvaraCitera

Mag/tarmbesvär också, muskelvärk, huvudvärk


   
SvaraCitera