Aviseringar
Rensa alla

pulver= farligt ?


Ämnesstartare

Xyndare:

varför köper du kosttillskott om du inte vet vad det är eller åtminstonde har såna farhågor om det?

för jag vill gå upp mer i vikt, väger endast 65 ! [n]
Och sen läste jag itne så jätte nogrant på förpackingen, mest att man går upp i vikt och att det är bra för träningen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jakaerstark:

Nej det är inte farligt.

men....

Men varför står det att man inte ska ta det om man är yngre en 18 år då? [shake]


   
SvaraCitera

Aiton:

Men varför står det att man inte ska ta det om man är yngre en 18 år då? [shake]

För att personer som du inte ska spendera pengar utan mammas tillåtelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag trodde att du syftade på annat pulver. [sad]


   
SvaraCitera

Det vanliga felet man brukar göra när det gäller kosttillskott är att man 1) överdoserar, och 2) dricker för lite. Preparat som detta är ofta extremt vätskedrivande, vilket gör det oerhört viktigt för dig att dricka mycket.

Detta är extra viktigt när du är under 18 år, eftersom kroppen fortfarande utvecklas, och är mer vätskedrivande under den här perioden. Det är ett av skälen till att man ska vara över 18 (helst över 20) för att köpa sådana här preparat.

Men så länge du gör som det står på förpackningen + att du dricker lite extra vatten varje dag, t.ex. ett glas (2,5 dl) varannan timme (utöver den vanliga mängden, alltså!), så kommer det att gå galant!

Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DU DUD DUDUUDUDUDASDUDASDF Ö LJGGSFBDFBN


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JPehrson:

Men så länge du gör som det står på förpackningen + att du dricker lite extra vatten varje dag, t.ex. ett glas (2,5 dl) varannan timme (utöver den vanliga mängden, alltså!), så kommer det att gå galant!

Tack så mycket för det! [y]


   
SvaraCitera

Aiton:

På förpackingen på baksidan är det flera rader med olika ämnen

Det är en gainer du har köpt så antagligen innehåller den vitaminer och mineraler i hyfsat små doser så helt ofarligt. Du får i dig betydligt mer under en dag än vad du får i dig på en portion där. Förutsatt att du inte äter som en mygga.

Ritinkin:

Att växa klart är alltid en fördel innan du trycker i dig diverse preparat.

Ja möjligtvis om vi pratar om t ex anabola steroider eller tillväxthormon. Vad protein, kolhydrater och fett skulle kunna göra för skadligt på ngn förutom att möjligen kunna orsaka övervikt är inget att ens disskutera.

Aiton:

Och sen läste jag itne så jätte nogrant på förpackingen, mest att man går upp i vikt och att det är bra för träningen

Du går inte upp i vikt av själva pulvret utan av det totala antalet kalorier du äter varje dag. Fast det vet du redan eftersom du tränar och använder kosttillskott så jag behövde inte ens säga det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The_gunslinger:

Du går inte upp i vikt av själva pulvret utan av det totala antalet kalorier du äter varje dag. Fast det vet du redan eftersom du tränar och använder kosttillskott så jag behövde inte ens säga det.

tack för tipset.. Ja man behöver väl ett kalori överintag varje dag om man ska gå upp i vikt..


   
SvaraCitera

ja


   
SvaraCitera

eftersom du är ung så har du inte växt färdigt och då kan njurarna (tror jag det var) ta skada om du får i dig för mycket protein typ, dock tror jag inte detta gör nått om du inte våldtar det [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äsh, det kan ju inte vara farligt... Har kompisar som käkar Protein pulver, fast det är från en Burk som man blandar med vatten :p...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har ätit W-80 sedan jag var 16 och jag lever.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aiton:

Är det farligt, kan man stanna i växten elr vadå?

Jag tar extra kolhydrater och fett (jag kan inte ta proteinpulver eftersom jag inte tål det). Jag trodde att min dietist gav mig det så att jag skulle öka i vikt men det var mest för att jag inte skulle stanna i längden! Det kan alltså öka längden om du nu inte får i dig tillräckligt med näring utan det. Det är bra om man blir så lång som man ska vara.

Om du inte har växt klart så kommer pulvret troligen att ta energin till längden. Om det bara är vikt du är ute efter så får du ju det även om du ökar i längden och inte i bredden.


   
SvaraCitera

... eh va.. [cute][rolleyes]


   
SvaraCitera