Aviseringar
Rensa alla

Punk!!!


Ämnesstartare

Är det någon här som lyssnar på punk av något slag? Och då räknar jag inte med Green Day och avril lavigne [mad] för dem spelar inte punk musik vad du än må tro!!! Jag snackar om Rise against, Ebba grön, The Casualties, The new york dolls, Sötlimpa, KSMB, the exploited och självklart Sex Pistols!!! [badgrin]


   
Citera
Ämnesetiketter

haha vilken rough tegst


   
SvaraCitera

bra att du förstör att inte avril och green day är punk men rise against? är inte det de som gjorde hero of war?

och nej jag lyssnar inte på punk, avskyr det


   
SvaraCitera

yeah punk yeaj


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rise against gjorde visserligen Hero of war... Men den låten har egentligen allt som deffinierar punk i sig men inte det som brukar vara... Rise against är ett post-punik band så de duger för min lista 🙂


   
SvaraCitera

Aah, fast ej så mycket nu för tiden... har gått över till progg, mmm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Progg är också helt okej men jag tkr mer om när det är våldsammare. [cute]


   
SvaraCitera

Prim:

Progg är också helt okej men jag tkr mer om när det är våldsammare.

Ah, ok, jag lägger mer vikt vid texten och progg har alltid så mysig text.


   
SvaraCitera

Toy Dolls, Ramones och Sex Pistols är bra, annars är jag inte stort fan av punkkulturen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nja, jag tkr att blå tåget ibland var ganska våldsamma i sina texter men inte i hur dem spelade dem :S


   
SvaraCitera

Offspring.


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxwinner:

Toy Dolls, Ramones och Sex Pistols är bra, annars är jag inte stort fan av punkkulturen.

Toy dolls är väldigt bra speciellt Nellie the elephant, och videon är ju hur go som helst... Men ramones bllev jag aldrig ett riktigt fan av för de spelar lite för lamt, men jag älskar ändå BEAT ON THE BRAT


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

New york dolls är bra punk men de är old school och antagligen vrf du inte tkr att de är punk... De spelar ungefär som black flag och det är punk på högnivå!


   
SvaraCitera

Om

Prim:

Nellie the elephant

och dylikt är punk så har jag haft en sådan period, ja.
Inte så mycket längre, men det poppar upp en och annan låt ibland.


   
SvaraCitera