Aviseringar
Rensa alla

Purpose of life !


Ämnesstartare

Vill någon vara med i min undersökning ? Undrar vad folk tycker om en föreläsning som heter Purpose of life av Khalid Yasin. Han berättar om vad muslimer anser vara meningen med livet. Det skulle vara jättesnällt om ni kunde lämna riktiga kommentarer

Endast LjudFiler
del 1 . http://www.kalamullah.com/Khalid%20Yasin-/CD%201.mp3
del 2 . http://www.kalamullah.com/Khalid%20Yasin-/CD%202.mp3
del 3 . http://www.kalamullah.com/Khalid%20Yasin-/Part%202%20CD%201.mp3
del 4 . http://www.kalamullah.com/Khalid%20Yasin-/Part%202%20CD%202.mp3

Videofil
http://www.kalamullah.com/Khalid%20Yasin-/Khalid%20Yasin%20-%20The%20Purpose%20o...

Tack så mycket.. Snälllaaa behöver minst fem kommentarer på denna föreläsningen!!! Det skadar nog inte att få veta vad muslimer anser vara meningen med livet ändå.. 🙂

Salam!


   
Citera

öö 42


   
SvaraCitera

nej tack jag klarar mig [y]


   
SvaraCitera

har muslimer en gemensam bild av meningen med livet? borde inte det vara jävligt individuellt, oavsett religion?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

har muslimer en gemensam bild av meningen med livet? borde inte det vara jävligt individuellt, oavsett religion?

.. Japp alla har samma bild av vad som är meningen med livet.. Annars skulle det vara en väldigt abstrakt och intefungerande religion


   
SvaraCitera

ApgBlogg:

Annars skulle det vara en väldigt abstrakt och intefungerande religion

whut? jag tvivlar på att alla kristna har samma bild av meningen med livet [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

whut? jag tvivlar på att alla kristna har samma bild av meningen med livet [confused]

jo men det finns typ tusen olika biblar så kristna kan inte komma överens om vad som e den riktiga bibeln ens


   
SvaraCitera

ApgBlogg:

jo men det finns typ tusen olika biblar så kristna kan inte komma överens om vad som e den riktiga bibeln ens

men islam är annorlunda? bah, det är ändå bara ännu en sekt av judendomen.
sedan tvivlar jag på att shia- och sunnimuslimer har samma åsikter i frågan, likadant med fundamentalister jämfört med de som töjer på reglerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

shia- och sunnimuslimer har samma åsikter i frågan, likadant med fundamentalister jämfört med de som töjer på reglerna.

Jo för det finns bara en Koran, det är det som är ett mirakel. Sen så klart det finns olika slags uttövare i religionen, som med alla religioner. Det handlar mer om okunskap. Men alla känner ju samma mening med livet, att dyrka Gud osv.

Shia och Sunni som är de största uppdelningarna inom Islam beror endast pga olika uppfattningar när det gäller vem som skulle vara khalifa(typ ledare) efter Muhammed (Saw), och det är grunden till splittringen. Shia ville att de skulle vara Muhammeds(saw) kusin och Sunni ville det skulle vara den som Muhammed(saw) sade det skulle bli.

Men alla som studerar islam, och lär sig vad islam är, blir det som kallas för sunni, då det är den rätta vägen. Gillar inte att säga sunni osv, men tyvärr måste man det för att folk ska veta var man tillhör.. Iaf, alla som studerar islam, finner att det finns bara en väg att gå, det finns bara en väg till Paradiset, och det är genom att följa Koranen och Sunna(Profeternas lära), utan att lägga till eller ta bort någonting ur religionen.

På det sättet är islam annorlunda för om man pluggar islam så finner man bara samma svar överallt, det finns inte olika biblar eller sånt. Det är splittringar pågrund av att folk inte studerar, pågrund av att de vill göra som sina förfäder osv..


   
SvaraCitera

ApgBlogg:

Jo för det finns bara en Koran, det är det som är ett mirakel.

Image


   
SvaraCitera

ApgBlogg:

Det är splittringar pågrund av att folk inte studerar, pågrund av att de vill göra som sina förfäder osv..

all religion är skitsnack, att studera eller inte studera skitsnack gör ingen skillnad [tired]

det hela är fortfarande bara sekter, för mig är det skit samma ifall man är kristen, muslim eller scientolog, det hela är bara till för att fördunkla ens sinne.
sedan har jag ingen emot religiösa, folk utan verklighetsuppfattning finns överallt, men att kritisera andra religiösa uppfattningar för att ens egen är "den enda sanna" tycker jag är löjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

all religion är skitsnack, att studera eller inte studera skitsnack gör ingen skillnad

Kan du inte snälla ladda ner dendära purpose of life, och lämna en kommentar ? Det är bra med åsikter från de som inte ens gillar religion.. 🙂


   
SvaraCitera

jag börjar fundera på ifall du inte är dödsguden i ny form [confused]


   
SvaraCitera
Misael

Är det inte muslimer som mantrar samma ord i sina böner varje dag? Att upprepa inlärda böner är inget Gud lyssnar på. Det blir innehållslöst för man talar inte från sitt hjärta.

Jesus Kristus, som erkänns som en Guds profet även av miljontals icke-kristna, förklarade hur Gud ser på att man ständigt upprepar samma böner. Han sade: ”När ni ber, säg då inte detsamma om och om igen, alldeles som folk i nationerna gör; de föreställer sig nämligen att de skall bli bönhörda därför att de använder många ord.” (Matteus 6:7)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Misael:

Är det inte muslimer som mantrar samma ord i sina böner varje dag? Att upprepa inlärda böner är inget Gud lyssnar på. Det blir innehållslöst för man talar inte från sitt hjärta.

Det är sant att man inte bara ska be för att be. Att man måste ha närvaro och hjärtat med sig. Men det är inte riktigt så det är..

När man ber de fem obligatoriska bönena så ber man alltid samma öppningskapitel, det första kapitlet i Koranen. som går såhär:

I GUDS, DEN NÅDERIKES, DEN BARMHÄRTIGES NAMN
Lov och pris tillkommer Gud, världarnas Herre,
den Nåderike, den Barmhärtige,
som allsmäktig råder över Domens dag!
Dig tillber vi; Dig anropar vi om hjälp
Led oss på den raka vägen -
den väg de vandrat som Du har välsignat med Dina gåvor; inte de som har drabbats av [Din] vrede och inte de som har gått vilse!

Nu, så bara för att man läser denna som öppning varje bön, så ska man inte ta detta som bara en bön. För detta är Guds ord, Koranen är Guds ord. Och att säga Guds ord är det bästa man kan göra typ. Allt Gud säger är sanning och eftersom vi muslimer följer vad Profeten Muhammed(saw) lärt oss, så gör vi detta. Efter detta kapitlet, så kan man läsa ett annat kapitel ur koranen som man vill. Och efter sin bön kan man ju be hur man vill och om vad man vill.

Muslimer ber mycket, och menar det dem säger om de är rätttrogna.

Misael:

Han sade: ”När ni ber, säg då inte detsamma om och om igen, alldeles som folk i nationerna gör; de föreställer sig nämligen att de skall bli bönhörda därför att de använder många ord.”

Detta gör inte muslimer. Det finns vissa som kan överdriva i sina religösa handlingar som går runt i ring och säger typ "Allah" i en timma kanske. Detta är inte heller accepterat inom Islam. Och även om nu Jesus(as) verkligen sa detta, då man inte kan lita hundra procent på dagens bibel, så väger Guds ord tyngre än Jesus(as) ord. Gud sade i Koranen att vi skulle följa Guds alla sändebud, och Muhammed(saw) är det bästa sändebudet, det sändebudet som har alla religiösa egenskaper som alla förra sändebud hade. Med Muhammed(saw) och Koranen (Guds ord) blev alla världsreligioner äntligen fullbordat. Med Islam, finns inga motsägelser och inga funderingar. Finns inte ett enda fel i Koranen[love]


   
SvaraCitera