Aviseringar
Rensa alla

Putande mage- tjock?


Ämnesstartare

Varje gång jag går förbi en spegel ser jag det. Det enda jag ser är den där lilla utputningnen längst ned på magen. Alltså jag vet att jag inte är tjock egentligen men samtidigt tycker jag det och kan låsa in mig på mitt rum på kvällen och må så in i helvete dåligt över det.

Jag har inte mätt mig på ett tag men skulle gissa att jag är omkring 1.71 och för tillfället väger jag omkring 58-59 . Jag är sjutton år och tjej.

Vad tycker ni om den här lilla fettsaken som sitter där och ser dum ut?
Betyder det att man är tjock? Är jag tjock?..

[smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

gör nått åt saken ist t.ex träna så du får mindre fett på kroppen
o nej det betyder ej att man e tjock


   
SvaraCitera

Angelize:

gör nått åt saken ist t.ex träna så du får mindre fett på kroppen
o nej det betyder ej att man e tjock

Pang på rö-betan!


   
SvaraCitera

De flesta har så, inget att bry sig om.


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

Du är inte tjock, du väger faktiskt för lite.
Man ska ta sin längd minus 110. Då får man den hälsosammaste vikten.
Sen är det självklart lite ändringar här och där beroende på muskelmassa/fettmassa.

Träna! Ja, men styrketräna isåfall och ät ordentligt.


   
SvaraCitera

träna core

ät mat


   
SvaraCitera

Tjockt är du absolut inte, du kan vara lugn. Och för övrigt tycker jag att ju mer naturligt något är desto bättre, i det här fallet är det helt naturligt att ha en liten mage. [smile]


   
SvaraCitera

Mylinuh:

Betyder det att man är tjock? Är jag tjock?..

du är inte tjock. jag själv är 164cm lång och väger 60kg. jag väger alltså mer än dig och är kortare, men jag tycker att min kropp är helt okej ändå, och trivs bra med mitt utseende. så länge man mår bra och är nöjd själv så är det lugnt liksom.


   
SvaraCitera

Jag är också ca 171 cm men jag väger nog 10 kg mer än dig. Jag är inte tjock och då borde inte du vara det!
Tänk på att onyttigt mat, socker(godis) och kolsyra gör att magen putar. Låt bli dem och rör på dig regelbundet så borde det inte puta 🙂


   
SvaraCitera

ja du är tjock. t.om ja väger mindre än dig[shake] o jag e fet


   
SvaraCitera

Man får lösa problemen istället för att älta dem[cute], du kan tex träna bort fettet om det får dig att må så dåligt, eller tänka på vad det egentligen är som får dig att må dåligt över den lilla detaljen. Det är så synd att så många mår dåligt över saker som de inte gör något åt.


   
SvaraCitera

Stor risk att det är din rygg. Om du har nerdback så böjs inte bara ryggen högst uppe utan även längre ner vilket får att magen petar ut lite mer där.


   
SvaraCitera

lite plutmage har ju de flesta. Men den blir större ju sämre du sköter matvanor och så. Hade en killkompis som kallade det "fjortismage" då de flesta sk "fjortisar" hade så när jag var yngre, pga ingen träning och alkohol fredag+lördag, minst.


   
SvaraCitera

Prova situps kanske? [y]


   
SvaraCitera