Aviseringar
Rensa alla

Queertopiafestivalen @ Norberg 22-25 juli


Ämnesstartare

www.queertopiafestivalen.se

Ska ni dit?

Helvegetariskt, inga som prackar på er massa erbjudanden om tele2, bara musik, härliga människor och helt idéellt. 🙂

Klara artister:
Chicks on Speed
Elenette
Maud Lindström
Vicious Irene
Yo Majesty

"Queertopiafestivalen kommer att leva upp till alla utopiska drömmar som ni någonsin haft. Den 22-25 juli 2010 skapar vi en queerfeministisk utopisk version av Roskilde. Europas första queerfestival med camping.

Queertopiafestivalen landar på festivalområdet i Norberg and all hell will break loose. För Queertopia är revolutionen. Nej, Queertopia är det som tar vid efter revolutionen. Efter att vi tagit över och sprängt alla förtryckande normer kommer bara den Äkta Kärleken överleva, den som finns bortom normerna.

Queertopiafestivalen bjuder på den queerfeministiska utopins främsta artister, med texter bortom det som serietecknaren Nanna Johansson skämtar om i en serie: I have a penis and you have a vagina, we were meant to beeeee for eternityyyyyy.

Queertopiafestivalen är den aktivistiska festivalen som ni alltid drömt om, med utbyten med HBTQ-personer i Bosnien och Litauen, där situationen idag är enormt svår då HBTQ-personer i stort sett saknar rättigheter. Där vinsten inte går in i ett kapitalistiskt aktiebolag eller finansmäns plånböcker, utan till queerrörelser i länder där homosexualitet idag är förbjudet. I Queertopia serveras det bara vegetarisk och vegansk mat. Vi kommer inte försöka pracka på er Tele2-abonnemang, utan bara erbjuda möjligheter till engagemang i autonoma nätverk och solidaritetsorganisationer som finns på plats med infotält och seminarier för att informera om deras verksamhet och hur du kan aktivera dig hos dem."

Jag är fett pepp på att delta på detta.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Anarkandi:

inga som prackar på er massa erbjudanden om tele2

på vilka festivaler gör dom det? [bigsmile]

men ja det verkar väl trevligt fast artisterna lockar ju inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hästpojken:

på vilka festivaler gör dom det?

Vilken festival är inte fulla av massa företag som gör reklam och försöker sälja in sina produkter? 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Vilken festival är inte fulla av massa företag som gör reklam och försöker sälja in sina produkter? 😛

aldrig märkt av, fast det är inte så konstigt... svävar runt i nån egen värld när jag är på festivaler.

har iaf aldrig blivit attackerad av nån som försökt sälja något till mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hästpojken:

aldrig märkt av, fast det är inte så konstigt... svävar runt i nån egen värld när jag är på festivaler.

Möjligt. : o men, veganmat, coola band, feministjippo, den här festivalen har ju allt 😮

tänker volontära tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Möjligt. : o men, veganmat, coola band, feministjippo, den här festivalen har ju allt 😮

tänker volontära tror jag.

kanske kommer [rolleyes] vem vet. man ska aldrig säga aldrig.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Hatar HBTQ (Du röstade på detta alternativ)

Fikusar

Anarkandi:

men, veganmat, ocoola band, feministjippo, den här festivalen har ju allt 😮

Amagad Skäms!
Fyfan vad äcklig du är. [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Direktör Bajskorv:

Amagad Skäms!
Fyfan vad äcklig du är.

Det kanske bara är du som har problem?


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Det kanske bara är du som har problem?

Din mamma är ett problem.
Zzzziiiing!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Helvegetariskt, inga som prackar på er massa erbjudanden om tele2, bara musik, härliga människor och helt idéellt. 🙂

<3

Anarkandi:

Chicks on Speed

<3

queertopiafestivalen.se:

Vi har valt att lägga priset på 500 SEK.

</3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Direktör Bajskorv:

Din mamma är ett problem.
Zzzziiiing!!

Jag har bara två pappor. :s you fail


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

</3

Det går att volontära också om du vill ha gratis boende och deltagande 🙂 då måste du ju dock jobba


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Jag har bara två pappor. :s you fail

Ameh sheezes, du ljuger ju.
[tired]


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Vet ej vad jag tycker (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Anarkandi:

queerfeministiska utopins

Anarkandi:

främsta artister

Noooo, it burnssss.


   
SvaraCitera