Aviseringar
Rensa alla

Quiz: Hur politiskt engagerad är du?


Ämnesstartare

Hej vänner! 

Nu vankas det riksdagsval och självklart följer även ungdomar.se med i svängarna. Vi har trixat fram en tjusig valsajt där ni kan hitta massor av information om hur valet funkar, vad de politiska ungdomsförbunden tycker i olika frågor och tips på bra valrelaterade TV-program, valkompasser och mycket, mycket mer! 

Dessutom kan ni göra vårt quiz för att få svar på frågan: hur politiskt engagerad är du?

I den här tråden kan ni dela med er av era resultat och diskutera ert politiska engagemang!  


   
Citera
Ämnesstartare

Du är LILL-BILDT

Du sover, äter och andas politik. Redan på lågstadiet, när de andra i klassen var ute och lekte kysskull, fixade du namninsamlingar och anordnade demonstrationer för att ni skulle få en extra pannkaka till torsdagslunchen. Din högsta dröm är att en dag få leda landet, och skulle du råka trampa på en eller annan tå på vägen dit så får det vara värt det. Tänk bara på att försöka behålla minst en fot i verkligheten – annars finns risken att folket tycker att du är lite väl grå och mossig!

Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha "Lill-Bildt" <3 Vem har konstruerat quizet?
Jag blev slacktivisten och det var väl kanske väntat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyvärr tråkiga svar, kände inte igen mig i något svar. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men kul idé! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Haha "Lill-Bildt" <3 Vem har konstruerat quizet?

Jag och Zymba.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är Lill-Bildt Du sover, äter och andas politik. Redan på lågstadiet, när de andra i klassen var ute och lekte kysskull, fixade du namninsamlingar och anordnade demonstrationer för att ni skulle få en extra pannkaka till torsdagslunchen. Din högsta dröm är att en dag få leda landet, och skulle du råka trampa på en eller annan tå på vägen dit så får det vara värt det. Tänk bara på att försöka behålla minst en fot i verkligheten – annars finns risken att folket tycker att du är lite väl grå och mossig!

^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är nog det enda sammanhanget jag kommer att acceptera att liknas vid Bildt. Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Jag och Zymba.

Och jag såklart, i och med att ni läst mina trådar på um. Blink


   
SvaraCitera

jag känner att det här testet är gjort för en avsevärt yngre målgrupp än um.

sen känner jag att det är rätt reaktionärt att uppmana aktivister till att tagga ner. problemet är för lite och för dåligt organiserade aktivister, inte tvärtom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one: sen känner jag att det är rätt reaktionärt att uppmana aktivister till att tagga ner. problemet är för lite och för dåligt organiserade aktivister, inte tvärtom.

Glad


   
SvaraCitera

Slacktivisten. Men önskar jag var politisk hjälte Glad 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är SLACKTIVISTEN

Politik sköts bäst från soffan, under en filt och med en kopp varm choklad nära till hands. Varför ska man stå i regn och rusk och gapa sig hes i en megafon när man kan sitta inne i värmen och Twittra ut sina budskap? Du blir ofta anklagad av äldre politiker (oftast gubbar) för att inte göra någon skillnad alls, men nätaktivism har många gånger visat sig ha stor betydelse vid exempelvis demonstrationer. Man ska aldrig underskatta sociala mediers spridningskraft, men ibland kan det vara bra att lyfta blicken lite från skärmen och möta en medmänniskas blick. Om inte annat så för att slippa ha samma kroppshållning som Ringaren i Notre Dame när du är 50!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är TOTALT JÄVLA OPOLITISK

:l


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är AKTIVISTENDu har dina politiska övertygelser och brinner för att förmedla dem. Ibland lite väl mycket ... Du anser att budskapet är viktigare än lagen och du tvekar inte att klättra över kravallstaketet för att göra din röst hörd. Enligt dig kommer de stora förändringarna nerifrån – från folket – och det är där du vill vara. Kanske är det ändå bäst att du taggar ner lite, annars hamnar du nog snart bakom lås och bom och hur ska du då kunna påverka?

Som den vänsterextremisten jag är. Rodnar


   
SvaraCitera