Aviseringar
Rensa alla

"Ancient Aliens" - fick vi hjälp av aliens?


Ämnesstartare

Jag har fått upp ögonen för en dokumentärserie från 2010 kallad Ancient Aliens. Den undersöker teorin om att vi tidigare blivit besökta av utomjordingar och att de hjälpt oss att bygga de egyptiska pyramiderna och annat.

Inte ens dagens forskare kan komma med solida teorier om hur pyramiderna har byggts eller vilka redskap som använts. Många mystiska gåtor tas upp i serien som inkluderar de stora stenarna vid Påskön, några slags antika flygplatser och kartor som visar Arktis långt innan världsdelen var upptäckt.

Även för de inte tror att Aliens besökt oss (jag vet inte om jag tror det heller) så kan denna serie vara intressant ändå. Jag har endast sett de två första avsnitten hittills, ska kolla in de andra också inom kort.

Pilotavsnittet:

Första avsnittet:


   
Citera
Ämnesstartare

Image Image Image


   
SvaraCitera

Pluppe:

Den undersöker teorin om att vi tidigare blivit besökta av utomjordingar och att de hjälpt oss att bygga de egyptiska pyramiderna och annat.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår inte varför alla verkar tro att utomjordingarna är så jävla smarta. Jag tror att ifall de finns så är de sjukt korkade och har inte ens kunnat bygga ett rymdskepp, och det är därför vi aldrig får besök. Stupid aliens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

Förstår inte varför alla verkar tro att utomjordingarna är så jävla smarta.

De kan ju inte vara stendumma ifall de besökt jorden. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pluppe:

De kan ju inte vara stendumma ifall de besökt jorden.

Det är ju du som är dum som tror det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

Det är ju du som är dum som tror det.

Så de kan ha skapat teknologi som gör att de kan fara till en annan planet och samtidigt vara stendumma?

Evil Conduct:

Det är ju du som är dum som tror det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pluppe:

Så de kan ha skapat teknologi som gör att de kan fara till en annan planet och samtidigt vara stendumma?

Jag säger ju att de är för dumma för att kunna skapa det, och menar alltså att de inte har varit här


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

Jag säger ju att de är för dumma för att kunna skapa det, och menar alltså att de inte har varit här

Och det vet du eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låter som något dödsguden skulle gilla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

låter som något dödsguden skulle gilla.

Word! [love]


   
SvaraCitera

När går egentligen Ancient ALiens på History HD? Det står alltid att den går varje dag på programinfon, men när det väl börjar så är det något om dinosaurier, blir fan piss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JohnTravolt:

När går egentligen Ancient ALiens på History HD?

Ingen aning. Du kan väl kolla på youtube?

framtidstron lever:

låter som något dödsguden skulle gilla.

Tror jag inte, det är för vetenskapligt för honom. 😛


   
SvaraCitera

Den där jävla killens frisyr i dokumentären säger väl allt? Fucking batshit insane


   
SvaraCitera
Gifted

Pluppe:

Inte ens dagens forskare kan komma med solida teorier om hur pyramiderna har byggts eller vilka redskap som använts

So? Vi har på typ 40 år utvecklat teknik som bara gick att drömma om för 40 år sedan. Den beräkningskapacitet som datorerna hade som satte människan på månen finns nu i en vanlig ipod, och det är bara 40 års utveckling...

Är det så konstigt att människor för länge sedan, som hade ett par 100 år på sig att lista ut hur man staplar sten?


   
SvaraCitera