Aviseringar
Rensa alla

"Anfall" 2-3 gånger per månad. (VAD PÅGÅR?)


Ämnesstartare

Hej, Skrev samma fråga i en annan tråd här på forumet men fick inget svar;

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=244253&page=4

Det är så att jag har börjat få "Anfall" 2-3 gånger i månaden..

Det är så att jag ibland när som helst på dagen börjar kallsvettas, yr, känner mig ängslig(Orkelös), och känner t.o.m att jag håller på att svimma.
Men aldrig svimmat. Det har svartnat lite för ögonen men jag sätter mig alltid ner och håller huvudet neråt eftersom jag tänker att jag måste ge hjärnan blod.. (xD?)

Har för mig att det har med blodcirculationen att göra (?)

Eller kan det ha med något annat att göra?
Borde jag göra ett blodprov som kostar cirka 170kr?

Fick det en dag i skolan och gick till skolsystern och förklara allting som jag förklarat här och då svara hon att det kan bero på att jag sovit dåligt... och så gav hon mig en huvudvärkstablet.

(Tänkte lite att hon verkligen sket i vad jag kände just då) [tard][tard][mad][mad][blush]

Iaf, Hoppas Doktorn svarar! :;D [bigsmile][bigsmile][party][party][bigcheers][bigcheers][bigcheers]


   
Citera
Ämnesstartare

Ägd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hivkanin_med_AK47:

Ägd.

Bajs 🙁


   
SvaraCitera

Extern:

Eller kan det ha med något annat att göra?

Äter och sover du som du ska?


   
SvaraCitera

Extern:

Iaf, Hoppas Doktorn svarar! :;D

Blivande sjuksköterska, duger det? [wink]

Skulle gissa på någon form av ångest-attack.

Sen kan det ju vara så att du har ett lågt blodtryck. Har det här kommit i samband med att du har ställt dig upp eller liknande?

Ätit, druckit och sovit dåligt borde också kunna resultera i detta..

Vad tror du själv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har problem med sömn och kan nog också bero på ångest attack och ja jag har nog lågt blodtryck eftersom man får ett litet fall när man går tex upp på morgonen men dom här "anfallen" kommer fast man har varit vaken och kan vara mitt på blanka dagen, och ja jag äter som jag ska.

Dricker vatten därimot ganska sällen kan det ha med saken och göra?

Vad ska jag göra för att jag ska hindra detta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan vara lågt blodsocker också. Du kan ju alltid testa att käka en banan eller nåt när du börjar känna dig risig.


   
SvaraCitera

Men det är alltid bra att gå till doktorn, fast det är svårt att hitta någon som tar en på allvar...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hannajkl:

Men det är alltid bra att gå till doktorn, fast det är svårt att hitta någon som tar en på allvar...

Menar det.. min skolsköterska hjälpte ju inte ett dugg vad jag sökte..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ökänd:

Kan vara lågt blodsocker också. Du kan ju alltid testa att käka en banan eller nåt när du börjar känna dig risig.

Okej, =o så ska jag bara vänta tills nästa gång och testa äta en banan och se om det fungerar? ;o

Borde inte någon kunnig känna igen dessa symptom och kunna säga vad det är? 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dålig sköterska på skolan, måste jag säga. Och hur kommer det sig att det kostar att ta blodprov? Går du genom en doktor, som vill se blodvärden, så är det i alla fall gratis.

Själv har jag lågt blodtryck, och ibland när jag reser mig upp, från sittande eller böjd framåt eller nåt, så blir jag yr, det svartnar för ögonen och så. Låter dock inte som det du beskriver.

Kolla med doktorn!


   
SvaraCitera

Extern:

Menar det.. min skolsköterska hjälpte ju inte ett dugg vad jag sökte..

Ja, läkare är typ likadana. Fast det är ju olika från person till person. Men de får in så många hypokondriker (gissar jag) och sånt så de tkr väl att folk är lite mesiga eller så är de lata eller jag vet inte varför det är så... Ska inte läkare VILJA hjälpa folk? Fast jag vet två läkare som var bra... Då jag tog sprutor förut mot min allergi. De var bästa ever. Tyckte förut om mina tandläkare, fast nu när de vägrar ge mig tandställning (fastän jag har korsbett) har jag helt förlorat förtroende för dem... Känner mig sviken...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Extern:

Okej, =o så ska jag bara vänta tills nästa gång och testa äta en banan och se om det fungerar? ;o

Ja, varför inte? Lågt blodsocker i kombination med lågt blodtryck kan ju mycket väl ge de symtom du beskriver.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har vääl sådär sisådär varje dag, tror det är något psykiskt för mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hannajkl:

Känner mig sviken

Stackarn 🙁

Cowboy:

Kolla med doktorn!

Syftar du på husläkaren? Det är ganska konstigt att gå dit eftersom jag redan gått ditt några gånger pågrund av andra skador på kroppen sen nu kommer jag igen... känner mig som ett jobbigt objekt bara.

Antar att han känner samma sak som skolsköterskan..

Eller är det bara jag som tänker för mycket? (A) [blush][tired][tired][n][n]


   
SvaraCitera