Aviseringar
Rensa alla

"Designers" borde aldrig få befatta sig med Internet. Någonsin.


Haha, capri-sonne.


   
SvaraCitera

Skrämd av en kvist:

capri-sonne.

Image


   
SvaraCitera

Socker.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Jag tyckte bilderna var fina iaf [love]


   
SvaraCitera

Jobbigt [rolleyes]


   
SvaraCitera

Fruktansvärt jobbigt att ta sig fram. Helt och hållet onödigt, man kan få fram informationen långt mycket snabbare om man bara håller det stilrent och utan en massa tjafs.

http://maddox.xmission.com


   
SvaraCitera

Titeln fick mej tänka på mac


   
SvaraCitera

Gryphon:

http://maddox.xmission.com

den här är inte stilren eller snygg, den är skitful


   
SvaraCitera

Jag går iofs fullt ut för användarvänlighet när jag jobbar, men flashanvändning beror ju helt på vilken målgrupp sidan riktar sig mot. Den första av dem är ju till och med ett jävla spel, ofta man offrar det visuella då för att se till att blinda kan läsa av innehållet. Flash är skitbra för att skapa ett helhetsintryck och klarar större delen av målgruppen av det så är det superior ur marknadsföringssynpunkt (vilket förstås inte heller hindrar en från att ha en html-version liggandes bredvid för övriga). Är väl snarare du om någon som ger intryck av att vara okunnig som bashar ned på olika metoder bara för att du just läst in dig på 508-validering.


   
SvaraCitera

Fy fan, det där var bland det värsta jag sett. Visst, Flash har sina användningsområden (spel, film osv.), men att bygga hela sidor i Flash är bara jävligt irriterande.


   
SvaraCitera

Flash är satans påfund och borde förbjudas. Det är krävande, irriterande, det stjäl fokus, det låter, det är i allmänhet jobbigt.


   
SvaraCitera

döög:

wahh wahh skriv lite kommandon i din terminal linuxbäbbis

älskar dig


   
SvaraCitera

ööörkarn:

Och varför ska man surfa på mobilen?

Du använder inte mobilen på samma sätt som jag märker jag, och du vill uppenbarligen begränsa mitt användande av min mobil till en tredjedel av hur jag använder mobilen idag.

Hampie:

Finns designrar som inte gör flashsmörja också :3.

Ja, det finns riktiga designers istället för webbdesigners.

respons:

ofta man offrar det visuella då för att se till att blinda kan läsa av innehållet.

Korrekt htmlsemantik så är det redan fixat.

respons:

Flash är skitbra för att skapa ett helhetsintryck

Flash är skitbra på att irritera och få mig och hela min bekantskapskrets att stänga ner sidan innan den hinner ladda klart.

respons:

och klarar större delen av målgruppen

Idioter är en stor målgrupp ja.

respons:

av det så är det superior ur marknadsföringssynpunkt

Ifall man ska marknadsföra att man inte vill ha mer kunder.

respons:

vilket förstås inte heller hindrar en från att ha en html-version liggandes bredvid för övriga

Borde snarare vara så att om man vill ha sina flashspel får man ha det vid sidan av.


   
SvaraCitera

döög:

den här är inte stilren eller snygg, den är skitful

Den är skitbra, en sida ska inte vara mer stylad än så. Stor text, enkelt att hitta, informationen finns tillgänglig direkt, snabb och smidig.

Inget tjafs, inget stiligt skit. Maddox behöver inte ha en stylad sida för att locka folk att komma tillbaka, det räcker med innehållet.


   
SvaraCitera