Aviseringar
Rensa alla

"det ligger i mäns natur att vara otrogna"


Ämnesstartare

+

KingGurka:

tyrannen

intressant inlägg överlag, orkar dock ej kommentera det [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nonoton:

jävla

honolulu:

intressant inlägg överlag, orkar dock ej kommentera det [blush]

du också!!

blir glad när jag läser lite djupare analyser/svar. som en kick typ. orgasm kanske. + ok får sluta bete mig som om det vore tiny/msn/min tråd och inte forumets.

Blivande_japan:

ok orkar ej skriva mer el va mer seriös nu

[love]


   
SvaraCitera

tyvärr är det inte förbjudet att i offentligt ljus visa hur dum i huvudet man är.


   
SvaraCitera

Naturen som i biologin ger nästan bara förutsättningar
ger människans natur henne förutsättningen att vara otrogen? ja. ger det henne förutsättningen att vara trogen? ja.

längre tror jag itne vi kommer.


   
SvaraCitera

honolulu:

Ur evolutionärt perspektiv, kanske?

Vi har ju faktiskt utvecklat en stor andel spermier som inte är til lför att befrukta utan för att döda andra spermier som redan är på plats. lite anpassat för att vi inte bara ska vara med samma. har jag hört :c


   
SvaraCitera

Ur en evolutionär synpunkt har jag mycket svårt att se hur det skulle vara evolutionärt gynnsamt för en art att olika typer av relationer är naturligt för dess olika kön eller att de bägge könens sexualdrift skiljer sig kraftigt. Det borde snarare vara missgynnsamt.


   
SvaraCitera

Onekligen ett intressant ämne. Vill dra mig till minnes om att jag såg ett program för ett tag sedan som handlade om ukrainsk "hustru-turism" där män från olika delar av västvärlden åkte till en viss stad för att skaffa sig en partner. Det man fick följa var en grupp män från USA i sin jakt efter en hustru som ville ingå i ett traditionellt förhållande där mannen kunde komma hem efter dagsverket och ha en fru som skött om allt på hemmafronten. Vid en sekvens så filmade man och intervjuade en av dom många kvinnor som i ett led av denna turism börjat hålla olika kurser i hur man skulle göra sig eftertraktad på denna marknaden. Just denna kvinna höll en kurs om sex, hur man skulle tillfredsställa män på bästa sätt. Utan några som helst omsvep så jämförde hon män med djur, djur som konstant är på jakt efter nytt byte och kvinnor att bestiga. Det hon lärde ut var en massa knep i hur man skulle göra för att få männen att stanna kvar och därmed säkra deras underhåll.

Själv skulle jag nog inte riktigt vela säga att det ligger i mäns natur att vara otrogna men att man i ett biologiskt perspektiv har det något enklare att göra det.
Samma sexuella aptit har inte kvinnan, och anledningen till att man gett efter från 60-talet och framåt kan man förklara ur ett som TS förklarade det, samhällsperspektiv där kvinnorörelsen aktivt arbetat för att bryta ned patriarkala mönster. Kvinnors sexuella frihet är nödvändig för att bryta ner den traditionella kärnfamiljen och i förlängningen total frigörelse.

Jag förstår verkligen inte varför detta är något man ska behöva sticka under stolen med. Kvinnor och män är olika och man bör acceptera, anpassa och arbeta vidare med det. Att förneka det leder ingen vart.


   
SvaraCitera

tur att kvinnor inte är otrogna iaf!


   
SvaraCitera

dazed:

tur att kvinnor inte är otrogna iaf!

[bigcheers][bigcheers]


   
SvaraCitera

mediakatt:

Ur en evolutionär synpunkt har jag mycket svårt att se hur det skulle vara evolutionärt gynnsamt för en art att olika typer av relationer är naturligt för dess olika kön eller att de bägge könens sexualdrift skiljer sig kraftigt. Det borde snarare vara missgynnsamt.

Det är ju mannen som har som evolutionär målsättning att kunna föra och sprida sina gener vidare. utan närmare eftertanke så begriper man att det görs enklast ifall man har fler än en partner. Det uppfyller ingen riktig biologisk funktion hos kvinnan med att försöka skaffa barn när man under sedan månader bär på ett.


   
SvaraCitera

Miljötalibanen:

Kvinnors sexuella frihet är nödvändig för att bryta ner den traditionella kärnfamiljen och i förlängningen total frigörelse.

Menar du att om kvinnor är sexuellt fria kommer kärnfamiljen automatiskt brytas ner eller menar du att kvinnor har som primärt mål att bryta ner kärnfamiljen..?


   
SvaraCitera

Ur ett evolutionärt perspektiv ja.


   
SvaraCitera

Miljötalibanen:

Det är ju mannen som har som evolutionär målsättning att kunna föra och sprida sina gener vidare.

Jag tror inte att du fattar vad evolution är.


   
SvaraCitera

Rent biologiskt så tror jag att det ligger i människans natur att hitta flera eventuella partner att fortplanta sig. I forntiden så var bigami implementerat i stort sätt överallt. Även om det bara fanns EN fru så fanns det ofta flera älskarinnor / fruar.

Tror inte det skiljer så mycket mellan kvinnor och män i att ha flera partner. Tror det isåfall bara skulle vara ett resultat av kvinnoobjektifiering.

Även om det är naturligt att vara otrogen så är det dessvärre ingen ursäkt för att vara otrogen. Det är naturligt att jaga djur för att överleva, ändå så behöver man inte göra det.


   
SvaraCitera

Löjligt trams.


   
SvaraCitera