Aviseringar
Rensa alla

"gentlemensaker"


odiös:

Ska vi på en te-dejt?[cool]

nä gentlemän dricker ju bara whisky [no-no]
Image


   
SvaraCitera

hmm.. lägg din jacka över en vattenpöl som hon annars så omständigt måste gå runt? x) Gentlemans beteende är löjligt..


   
SvaraCitera

farbror gugge:

nä gentlemän dricker ju bara whisky [no-no]

Men jag frågade ju dig och ingen gentleman [shake]


   
SvaraCitera

Fråga

Exner:


   
SvaraCitera

odiös:

Men jag frågade ju dig och ingen gentleman [shake]

men du kanske borde va en gentleman[no-no][mad]


   
SvaraCitera

farbror gugge:

men du kanske borde va en gentleman[no-no][mad]

Vill du gå på te-dejt med mig om jag drar ut din stol först? [blush]


   
SvaraCitera

gentlemännen är antingen döda eller utstötta[sad]


   
SvaraCitera

odiös:

Vill du gå på te-dejt med mig om jag drar ut din stol först? [blush]

oki då[blush]


   
SvaraCitera
Exner

Miceparade:

Fråga
Exner:

Hej, Mice!

Nickeloadian:

vad finns det mer för "uppförandesätt" så att säga som killar bör gör för damerna liknande förslaget jag tog upp, vad ni tycker? [smile]

Det - och att hålla upp dörren åt henne - är främst de uppförandesätt som man bör göra. Sedan kan du också - men risk finns för, att hon tycker att du är teatralisk - resa dig, när hon ska för att pudra näsan.

Sedan finns det allmänt hyfs: prata in med mat i munnen; ställ ingen fråga, när hon just tagit en tugga; titta inte på hennes bröst; drick inte, när du just tagit en tugga; se till, att hon får prata mer än dig, och ställ frågar, om hon verkar blyg.

Du förväntas inte bjuda - särskilt om ni inte är ett par, kan det vara opassande, eftersom hon mer eller mindre kan känna sig i skuld till dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

och att hålla upp dörren åt henne

men om tjejen går före då?


   
SvaraCitera
Exner

Nickeloadian:

men om tjejen går före då?

Hon går först, och när hon börjar ta i dörren, öppnar du den åt henne, och går själv efter.


   
SvaraCitera

Ha alltid med dig en extra-skjorta också!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså grejen med ett "gentlemansbeteende" är att ofta passa upp på tjejen. Självklart finns det några självklara exempel som ovanstående redan har nämnt. Men i det stora hela handlar det om att ha ett uppförande emot tjejen som gör att hon känner sig värdig. Det handlar i stora drag om att bete sig uppfostrat och som om du är intresserad av att fånga hennes tycke.

Det kan exempelvis vara att erbjuda henne den sista platsen då ni åker kommenalt, presentera henne inför dina bekanta, ge henne din jacka och riskera att frysa själv om hon fryser o.s.v.

Det finns några självklara grejer man skall göra för att bete sig som en gentleman, men överlag handlar det om att ha ett väluppfostrat beteende som får henne att känna sig omtyckt.


   
SvaraCitera

att bära hatt är ett måste!


   
SvaraCitera

Aldrig någonsin prata om vem man legat med eller dyligt [no-no]

Vara respektfull, hjälpande och uppskattande. Inte för att man är en man och hon är kvinna, utan för att värna om den man tycker om.


   
SvaraCitera