Aviseringar
Rensa alla

"hängmage" på kille från sidan


Ämnesstartare

är det sant att de som ärvt eller vad man ska säga "hängmage" om personen står på sidan, inte kan få bort den alls genom träning eller så? vet en som lider av det rätt mycket, han har haft det länge och tror inte det går bort utan operation..
är ju liknande gravida får , han har grov kroppsbyggnad men är inte så överviktig så inga sånna svar tack , men just "hänget" hur ska man få bort det?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Eller så kan man få bort problemen med sin självbild istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltså hänget syns bara från sidan.. det är som om allt vid buken behöver "upp"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Eller så kan man få bort problemen med sin självbild istället.

hade du vart glad om du haft det själv eller? jag förstår , jag hade med mått dåligt o knappt velat visa mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

hade du vart glad om du haft det själv eller? jag förstår , jag hade med mått dåligt o knappt velat visa mig

Jag har ganska många egenheter som vissa ser som fult. Jag är överviktig, har sneda tummar, kantigt huvud, konstig skäggväxt (massa mörkt på hakan och sidorna, blond mustasch), och problem med hårbotten och hy på grund av någon stressrelaterad grej. Dessutom är jag ganska rejält kobent, samt något klumpig och har ful röst och konstigt skratt.

Mådde rätt dåligt över min kropp rätt länge, men man får finna sig i att det är den man har och vara nöjd med det. Alla andra är också "fula" så skit samma.

Så istället för att försöka hjälpa honom att ändra sin kropp, borde du kanske försöka hjälpa honom att se sig själv på ett mer accepterande sätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Så istället för att försöka hjälpa honom att ändra sin kropp, borde du kanske försöka hjälpa honom att se sig själv på ett mer accepterande sätt?

har jag gjort.


   
SvaraCitera

lemuu:

är ju liknande gravida får , han har grov kroppsbyggnad men är inte så överviktig så inga sånna svar tack , men just "hänget" hur ska man få bort det?

Kan du ge en bättre beskrivning, eller en bild kanske? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår faktiskt inte hur du menar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja det stämmer, på vissa sitter magmusklerna väldigt långt ut och på andra mycket längre in. Men det är ju bara snyggt om man har stora muskler att dom putar ut lite extra. [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

tror inte det går bort utan operation..

Och har aldrig hört talat om nån sånn operation, låter som en väldigt svår operation, och framför allt en väldigt onödig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

gravida får

[blush]
Jag tänkte lite fel först [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

"hängmage" om personen står på sidan

Hur menar du nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kallprat:

Hur menar du nu?

Magen putar ut, även om man inte är fet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zwift:

Magen putar ut, även om man inte är fet.

Okedoke. Det är nog svårt att ändra på, han bara har den kroppsformen. Vissa har platt mage trots att de är mulliga men har istället fett på höfterna, vissa har stor rumpa. Det bara är så. Han får nog lära sig att acceptera det.[smile]
Har själv "putig" mage. Det hjälper inte att gå ner i vikt eller göra situps, jag bara ser ut så helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kallprat:

Okedoke. Det är nog svårt att ändra på, han bara har den kroppsformen. Vissa har platt mage trots att de är mulliga men har istället fett på höfterna, vissa har stor rumpa. Det bara är så. Han får nog lära sig att acceptera det.

kallprat:

Har själv "putig" mage. Det hjälper inte att gå ner i vikt eller göra situps, jag bara ser ut så helt enkelt.

Precis, och det finns mycket värre defekter än så.


   
SvaraCitera