Aviseringar
Rensa alla

"Inget är Heligt"?


Ämnesstartare

Snask:

Herregud.

Jag kan se att du inte fattar poängen med humor om du drar dig med sådana kommentarer om simpla konstateranden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

Jag kan se att du inte fattar poängen med humor om du drar dig med sådana kommentarer om simpla konstateranden.

Skämtar du så är du dålig på det. Inget fel på min humor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snask:

Skämtar du så är du dålig på det.

Jag skämtar inte

Snask:

Inget fel på min humor.

Syftade på att du verkade väldigt lättstött, kort sagt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

Syftade på att du verkade väldigt lättstött, kort sagt

Konstiga och omänskliga ideer gör mig stött.


   
SvaraCitera

Allt går att skämta om, så länge jag inte tar illa upp av det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pansarvalp:

Allt går att skämta om, så länge jag inte tar illa upp av det.

Allt går, men är det rätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snask:

Konstiga och omänskliga ideer gör mig stött.

Bara av nyfikenhet, var det själva konstaterandet att "utvecklingsstörda är misslyckaden" (vilket dem, reaktionära kommentarer åsido, faktiskt är) eller "inget som bör uppmuntras" som du anser vara konstigt och omänskligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nu blev det tyst hehe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

Bara av nyfikenhet, var det själva konstaterandet att "utvecklingsstörda är misslyckaden" (vilket dem, reaktionära kommentarer åsido, faktiskt är) eller "inget som bör uppmuntras" som du anser vara konstigt och omänskligt?

Snarare hela meningen. Hur uppmuntrar man ett handikapp? Du kanske tycker man ska se ner på handikappade mm ?

Hur som helst tyder detta på ett omänskligt tänkande som inte borde existera. En annan snubbe som sa faktiskt nästan exakt lika dant( i alla fall samma innebörd) var Adolf Hitler, hört talas om honom? Han satte sina tankar till handling och kommer för alltid bli ihågkommen som djävulen själv. Låt oss slippa mer sånt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Brk g:

nu blev det tyst hehe

Jo, det är ju sent. hehe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

bra humor är motsatsen till allvar - bra humor är perspektivvidgande, frisläppande, avdramatiserande, och främjar förståelse.

Sant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Sant.

skönt att mina liberala floskler biter ibland [bigsmile]

inte för att jag tror att det kom som mer än en påminnelse för dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

inte för att jag tror att det kom som mer än en påminnelse för dig

Tänkte nog samma, fast omvänt och lite på sniskan. God humor är oftast inte det som belyser någonting obetydligt. snarare hur obetydligt det betydande är. På så vis är det allvarligt. Fast det är allvarlets motsats. Typ! Du förstår nog min tanke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snask:

Du kanske tycker man ska se ner på handikappade mm ?

Då handikapp även infattar människor som exempelvis förlorat lemmar i diverse olyckor och liknande, så nej. När det gäller utvecklingsstörningar och handikapp av den klassen så tycker jag att dessa bör aborteras, även retroaktivt inom en rimlig tidsperiod innan de hunnit få några bestående intryck av sin omvärld.

Snask:

En annan snubbe som sa faktiskt nästan exakt lika dant( i alla fall samma innebörd) var Adolf Hitler, hört talas om honom?

godwin's law [love]

Snask:

Hur som helst tyder detta på ett omänskligt tänkande som inte borde existera.

Till gaskammaren med mig [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

God humor är oftast inte det som belyser någonting obetydligt. snarare hur obetydligt det betydande är. På så vis är det allvarligt. Fast det är allvarlets motsats. Typ! Du förstår nog min tanke.

Ja. Den kan också, därigenom visa hur betydligt något ofta förbisett är... Allting bra är nyskapande och befinner sig på gränsen mellan det invanda och det obegripliga/tomma. Det som lyckas medvetandegöra oss om det omedvetna är bra.


   
SvaraCitera

ja alltså HMF är ju olagligt och sånna andra lagar kanske det finns annars får man göra som man vill. eftersom allt som är heligt är påhittat så ser jag inte varför man inte kan hitta på skämt om det...


   
SvaraCitera