Aviseringar
Rensa alla

"jag är pirat och därför får jag ladda ner hur mkt jag vill"


Ämnesstartare

det är en sak att vara mot ipred eller för fildelning övh.

men många pirater verkar tro att det faktum att de är pirater gör att de med gott samvete kan fildela hur mkt som helst. det är ju absurt.

samma sak som att bryta mot någon annan lag. så skärp er och betala för musik och film istället. åtminstone när det är illegalt att fildela. sedan kan ni ju under tiden engagera er och försöka få bort ipred, men som sagt, det är en sak att vara emot det och en sak att faktiskt bryta mot lagen

i vilket fall som helst ska ni inte skylla på att ni är sk pirater.


   
Citera
Ämnesstartare

De vet att det är fel, annars skulle det ju vara lika piratigt som att gå ut med hunden. Att fortsätta ladda ner är mer som en demonstration.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bryr mig inte ett skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

standby:

fortsätta ladda ner är mer som en demonstration.

eller för att de inte anser att det är något fel med att dela filer med varandra trots att skiv/filbolagslobbyn har lyckats göra det olagligt.


   
SvaraCitera

Carebears.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

Carebears.

nödvändigt att skriva, uppenbarligen bryr du dig

standby:

Att fortsätta ladda ner är mer som en demonstration.

men det är OLAGLIGT. visst jag kan hålla med om att det stämmer men det är ändå fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postis_per:

eller för att de inte anser att det är något fel med att dela filer med varandra trots att skiv/filbolagslobbyn har lyckats göra det olagligt.

Ptja, fast de är ju förhoppningsvis medvetna om att de riskerar straff ändå... Ingen har väl rätt att skriva sina helt egna lagar.

M M M:

men det är OLAGLIGT. visst jag kan hålla med om att det stämmer men det är ändå fel.

JA HJÄLP DET ÄR OLAGLIGT. Spring för livet. Vem är du att leka ordningsvakt, förresten? Du verkar inte ens vara en bitter artist, bara nån som har lust att gnälla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

M M M:

men det är OLAGLIGT. visst jag kan hålla med om att det stämmer men det är ändå fel.

Bara för att något är olagligt är det inte fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

standby:

Ptja, fast de är ju förhoppningsvis medvetna om att de riskerar straff ändå... Ingen har väl rätt att skriva sina helt egna lagar.

ingen har rätt att skriva några lagar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elaka häxan i väster:

Bara för att något är olagligt är det inte fel.

en lag ska följas. punkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

M M M:

men det är OLAGLIGT. visst jag kan hålla med om att det stämmer men det är ändå fel.

Jag skulle fortsätta att gå upp demonstrationer även om det var olagligt.


   
SvaraCitera

M M M:

nödvändigt att skriva, uppenbarligen bryr du dig

Det är sant att jag bryr mig om ämnet, däremot bryr jag mig föga om din åsikt i ämnet. [smile]


   
SvaraCitera

M M M:

en lag ska följas. punkt.

Du skulle angivit judar till Hitler då, menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

M M M:

men det är OLAGLIGT. visst jag kan hålla med om att det stämmer men det är ändå fel.

Det var olagligt att vara jude i nazityskland. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

Du skulle angivit judar till Hitler då, menar du?

Nuppineula:

Det var olagligt att vara jude i nazityskland. [y]

Dold text: Tankeläsning. [blush]


   
SvaraCitera