Aviseringar
Rensa alla

"Jag skulle aldrig sitta bakom kassan på ICA"


Ämnesstartare

Jag förstår om många av dagens vuxna blir skitförbannade på dagens snorungar (all dagens ungdom är inte snorungar men tyvärr en stor andel). Ofta när man pratar med kompisar så säger de "AHHHHHHH JAG SKULLE ALDRIG JOBBA PÅ DONKEN, DE BARA UTNYTTJAR FOLK!". Det märks verkligen en stor andel av dagens ungdom är dumma i huvudet då de inte vad kollektivavtal är. Vad tycker ni man ska göra åt dessa människor? Det behövs folk som sitter bakom ICA-kassan, vem skulle vi annars handla mat av? Anledningen till att jag blir förbannad är därför att dessa människor är oftast arbetslösa och lever på soc. sådant mina skattepengar går till.


   
Citera
Ämnesstartare

donken känns inte speciellt hett, jag sitter hellre i kassan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker båda verkar kassa, är hellre manshora.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är inte mitt problem att majoriteten av dagens ungdom förstör sin yrkeskarriär, mer arbete till dom som faktiskt är lite driftiga och vill gör något av sin framtid förutom att gå på soc


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

donken känns inte speciellt hett, jag sitter hellre i kassan.

Det är väl inte där frågan riktigt ligger. Frågan ligger i vad man gör med folk som är arbetslösa och som klankar ner på andra människor som jobbar och gör rätt för sig.


   
SvaraCitera

Förstår inte riktigt din tråd. Det finns ju alltid folk som jobbar bakom ICA-kassan. Sedan om det finns folk som inte skulle kunna tänka sig jobba med det är väl en annan femma? Det ena implicerar inte det andra.

Det ironiska är att det bara är ungdomar som jobbar på donken. Därav så förstår jag ännu mindre tråden [confused]

SebastianE:

Frågan ligger i vad man gör med folk som är arbetslösa och som klankar ner på andra människor som jobbar och gör rätt för sig.

Går inte att göra något åt dem. De är idioter helt enkelt.


   
SvaraCitera

I want sum jobz fo sho.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Det ironiska är att det bara är ungdomar som jobbar på donken. Därav så förstår jag ännu mindre tråden

Alltså jag tror du har missuppfattat mig. De som jobbar på donken har jag inget emot. Det är de som är ungdomar och ser ner på de som jobbar på donken medan de själva äter där. De lever på soc. eller sina föräldrar och sedan tycker de är fult med att jobba på donken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför bryr nab sig om folk som är arbetslösa tycker? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Varför bryr nab sig om folk som är arbetslösa tycker?

För att ofta lever dessa på bidrag som man betalar skatt till. Jag vill att man mina skattepengar ska gå till bra saker så som sjukvård till de som behöver, äldreomsorg till de gamla och högkvalitiv skola till dagens barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle göra vad som helst för att få jobb på tex ICA eller Coop just nu! [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Jag skulle göra vad som helst för att få jobb på tex ICA eller Coop just nu!

Det är rätt det[smile] Man behöver inte jobba på tex ICA men det märks verkligen att du anser att det är inget fel med att jobba där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mitt mål är att sitta som kassörska på Konsum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

Det är väl inte där frågan riktigt ligger. Frågan ligger i vad man gör med folk som är arbetslösa och som klankar ner på andra människor som jobbar och gör rätt för sig.

jag vet, men jag lade upp en egen liten fråga i huvudet som jag besvarade [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

jag vet, men jag lade upp en egen liten fråga i huvudet som jag besvarade

Du klankade ner på donken!


   
SvaraCitera