Aviseringar
Rensa alla

"Jag skulle aldrig sitta bakom kassan på ICA"


Ämnesstartare

SebastianE:

Du klankade ner på donken!

jag sa att det inte känns så hett. men om jag var i stort behov av ett jobb och det inte fanns något annat att välja på så skulle jag såklart ta donken-jobbet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

jag sa att det inte känns så hett. men om jag var i stort behov av ett jobb och det inte fanns något annat att välja på så skulle jag såklart ta donken-jobbet.

Ja det hoppas jag tamefan mig på!


   
SvaraCitera

Kassörska är faktiskt skitkul ibland, inte alls ett dåligt jobb. Hyfsat bra betalt (speciellt på kvällar och helger), man får träffa folk och skapa intima band med sina stammisar och det är hjärndött. Man kan sitta och tänka på annat och bara låta timmarna gå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Kassörska är faktiskt skitkul ibland, inte alls ett dåligt jobb. Hyfsat bra betalt (speciellt på kvällar och helger), man får träffa folk och skapa intima band med sina stammisar och det är hjärndött. Man kan sitta och tänka på annat och bara låta timmarna gå.

Tack så mycket uppenbar[smile][y]


   
SvaraCitera

SebastianE:

Anledningen till att jag blir förbannad är därför att dessa människor är oftast arbetslösa och lever på soc. sådant mina skattepengar går till.

Vad jobbar du med själv om man får fråga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodkungen:

Vad jobbar du med själv om man får fråga?

Webbutveckling


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

Ja det hoppas jag tamefan mig på!

[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Kassörska är faktiskt skitkul ibland, inte alls ett dåligt jobb. Hyfsat bra betalt (speciellt på kvällar och helger), man får träffa folk och skapa intima band med sina stammisar och det är hjärndött. Man kan sitta och tänka på annat och bara låta timmarna gå.

Vilken affär har du jobbat i? Det är verkligen inte kul att sitta på ett ICA Maxi där det ständigt är 10 personer i kö kan jag säga dig. Jag har jobbat där 4 somrar och har inte kommit i närheten av någon speciell kontakt med stammisarna. Okej att man hälsar och pratar några få ord.. men inte mer än det. Då har jag hellre arbetskamrater att prata med samtidigt som jag jobbar, vilket är totalt omöjligt som kassör på ICA Maxi.

Som tur är slipper man den skiten snart.


   
SvaraCitera

sikkos:

Vilken affär har du jobbat i?

AG:s, dvs ungefär samma som Citygross. Det var mycket folk hos mig också, men jag lyckades prata med de flesta. Jag såg det som en utmaning att vara så trevlig som möjligt utan att vara äckligt trevlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

AG:s, dvs ungefär samma som Citygross. Det var mycket folk hos mig också, men jag lyckades prata med de flesta. Jag såg det som en utmaning att vara så trevlig som möjligt utan att vara äckligt trevlig.

Ja, då har du ju haft samma jobb som mig då. Men jag förstår inte hur du kan se charmen med det faktiskt. Okej att man träffar på kunder hela tiden men det är ändå ett av de mest osociala jobben jag har haft. Att ströprata lite då och då med randoms anser jag inte som socialt stimulerande. Sen är ju majoriteten av kunderna stressade och bryr sig enbart om att inte varorna ska bli krossade trots att de är så jävla korkade att de lägger mjölken och allt det där sist på bandet.

Förlåt om jag låter jävligt bitter men det är min syn på det jobbet. Jag slipper det gärna, men jag måste ju ha pengar till mina nuvarande studier så.


   
SvaraCitera

sikkos:

Sen är ju majoriteten av kunderna stressade och bryr sig enbart om att inte varorna ska bli krossade trots att de är så jävla korkade att de lägger mjölken och allt det där sist på bandet.

Det är mycket upp till en själv. Har jag en dålig dag blir kunderna mer sura också. Har jag en bra dag så får jag bättre respons. Naturligtvis finns det surkärringar som aldrig blir nöjda, men de flesta verkade faktiskt gilla mig som kassörska.

Jag saknar mina stammisar än idag [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Naturligtvis finns det surkärringar som aldrig blir nöjda, men de flesta verkade faktiskt gilla mig som kassörska.

Jovisst, de flesta gamla tanterna som handlade hos mig tyckte ju att det var kul med en man i kassan. Men jag är ingen som uppskattar "rycka-i-kinden-komplimang". Aja, det kanske är så att tjejer är mer lämpade för det där jobbet. Jag blev iallafall frustrerad. Vill ha något ordentligt att ta tag i och som är en utmaning!

uppenbar:

Jag saknar mina stammisar än idag [sad]

Skaffa ett liknande jobb om du tyckte om det vet jag? [smile]


   
SvaraCitera

sikkos:

ett av de mest osociala jobben jag har haft

prova tidningsutdelar. då lär du inte ens SE en käft...[rolleyes]


   
SvaraCitera

sikkos:

Skaffa ett liknande jobb om du tyckte om det vet jag?

Nä, nu är jag telefonglädjeflicka [smile] Jag är inte tillräckligt stabil för ett jobb ute i verkligheten än.

Vad för jobb skulle passa dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Nä, nu är jag telefonglädjeflicka [smile] Jag är inte tillräckligt stabil för ett jobb ute i verkligheten än.

Haha jaså? Du valda alltså det mot din pojkes vilja? Strongt! Hur är det att jobba som det, blir du inte äcklad? Varför är du inte stabil för att jobba in the real world?

uppenbar:

Vad för jobb skulle passa dig?

Något som kräver hjärnaktivitet eller något fysiskt krävande jobb. Pluggar just nu en väldigt teoretisk utbildning men är beredd att hoppa av om jag blir antagen till stridspilotutbildning[y]


   
SvaraCitera