Aviseringar
Rensa alla

"Kan få män att svälta sig"



   
Citera
Ämnesstartare

Fan vad fjantigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är man så dum och lättpåverkad förtjänar man fan att svälta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som att det var någonting nytt?[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

Som att det var någonting nytt?[shake]

Har de redan spinkiga manliga manekänger i butikerna? Har helt ärligt aldrig märkt det eller ens tänkt på det om det är så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Har de redan spinkiga manliga manekänger i butikerna?

Finns ju redan killar som har ÄS. Och om tjejer får det av dockor, varför skulle det då vara en nyhet att killar får? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

Finns ju redan killar som har ÄS. Och om tjejer får det av dockor, varför skulle det då vara en nyhet att killar får? [shake]

Sant! Dock så har jag alltid fått intrycket av att ÄS beror på mer än bara hur modeller ser ut. Men jag kan ju ha fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Sant! Dock så har jag alltid fått intrycket av att ÄS beror på mer än bara hur modeller ser ut. Men jag kan ju ha fel

Det börjar väl alltid med ett ideal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

Det börjar väl alltid med ett ideal.

Det är sant. Min poäng var bara att det krävs mer än sjuka ideal för att folk ska drabbas av ÄS. Men vi skulle säkert ha en hel del färre ÄS-fall utan idealen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Det är sant. Min poäng var bara att det krävs mer än sjuka ideal för att folk ska drabbas av ÄS. Men vi skulle säkert ha en hel del färre ÄS-fall utan idealen.

Fast det är väl alltid att man vill se ut som dem i medierna. Eller att man blir mobbad för att man inte passar någon annans ideal?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

Fast det är väl alltid att man vill se ut som dem i medierna. Eller att man blir mobbad för att man inte passar någon annans ideal?

Det finns säkert många triggande saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Det finns säkert många triggande saker.

som?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

som?

Det låter som att du vill krysta fram en diskussion. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

som?

Skeva ideal som accepteras av samhället, depression, normer inom umgängeskretserm, eller kanske en kombination av alla dessa. Skulle tro att det finns ännu fler.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Skeva ideal som accepteras av samhället

xsaosinx:

normer inom umgängeskretserm

Är det inte samma sak? [shake] Samma kategori i alla fall.

xsaosinx:

depression

Som leder till äs borde väl handla om just idealen eller mobbning? Iofs vet jag av egna erfarenheter att det kan ha att göra med självplågeri.

Roll on:

Det låter som att du vill krysta fram en diskussion. [cute]

Nyfiken bara.


   
SvaraCitera