Aviseringar
Rensa alla

"Klubb"? :S


Ämnesstartare

Imorgon fyller en kompis 19 och eftersom hela gänget nu fyllt 18 ska vi efter tårtätandet hemma hos en tjej fortsätta firandet genom att "gå ut" och "klubba".

Nu till min fråga: vad gör man egentligen där? Går det hela ut på att utföra random rörelser i takt till musik (dans förefaller mig vara ett mycket märkligt fenomen), dricka dyra drinkar och eventuellt bli stött (och kladdad) på av äckelgubbar? Eller har jag miss(uppfatt)at nåt? [cute]

klubba.jpg


   
Citera

five squared:

bli stött (och kladdad) på av äckelgubbar?

Låter som en bra idé.[y]


   
SvaraCitera

five squared:

utföra random rörelser i takt till musik (dans förefaller mig vara ett mycket märkligt fenomen)

Om det är så du tycker så kan du ju strunta i det...

five squared:

dricka dyra drinkar

Men de är goda och roliga. Om hela stället inte har maxvolym överallt så kan drickandet kombineras med sittandes och pratandes. [smile]

five squared:

eventuellt bli stött (och kladdad) på av äckelgubbar?

Men du får ju undvika det eller gå på ett ställe med låg medelålder. Alternativt kan ju du gå och stöta (och kladda) på killar du finner attraktiva. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Myksa:

Men de är goda och roliga. Om hela stället inte har maxvolym överallt så kan drickandet kombineras med sittandes och pratandes

bra skit[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Låter som en bra idé.[y]

Stockholms uteliv - here I come! [party]

Myksa:

Om det är så du tycker så kan du ju strunta i det...

Känner nog mest för att göra det, ja, men samtidigt vill jag se vad det är, vara med kompisarna... Känns inte så kul att lämna dem efter ett par timmar medan de fortsätter umgås :/

Myksa:

Men de är goda och roliga. Om hela stället inte har maxvolym överallt så kan drickandet kombineras med sittandes och pratandes. [smile]

Goda och roliga, visst, men orkar inte slösa en massa pengar på dricka och så vill jag inte ha i mig alkohol där. Antar att det finns Coca-Cola också? [cute]

Myksa:

Men du får ju undvika det eller gå på ett ställe med låg medelålder. Alternativt kan ju du gå och stöta (och kladda) på killar du finner attraktiva. [rolleyes]

Gå till ett ställe med låg medelålder låter bra. Men stöt och kladd hoppar jag nog över... [rolleyes]


   
SvaraCitera

five squared:

Stockholms uteliv - here I come! [party]

I bollsta har dagens uteliv varit minimalt. Var bara jag som gick och handlade. Kan bero på att det var 30 minus imorse[rolleyes]


   
SvaraCitera

five squared:

Känner nog mest för att göra det, ja, men samtidigt vill jag se vad det är, vara med kompisarna... Känns inte så kul att lämna dem efter ett par timmar medan de fortsätter umgås :/

Men du måste ju inte dansa menar jag. Men om alla gör det är det nog trist att bara sitta och dricka och eventuellt vara handväskvakt. =/

five squared:

Goda och roliga, visst, men orkar inte slösa en massa pengar på dricka och så vill jag inte ha i mig alkohol där. Antar att det finns Coca-Cola också? [cute]

Nä man får ju förfesta bra. Men tveksam att Coca-Colan är så mycket billigare. Men du får den nog i glas med is och citron...

five squared:

Gå till ett ställe med låg medelålder låter bra. Men stöt och kladd hoppar jag nog över... [rolleyes]

Säger du ja! Får se vad alkoholen har att säga om det där. [crazy]


   
SvaraCitera

Har inte en jävla aning. Befinner mig bara på dylika platser när jag verkligen, verkligen vill bli full och inte har sprit tillgänglig. Har sånt öppet nu, förresten?


   
SvaraCitera
Gifted

five squared:

Eller har jag miss(uppfatt)at nåt?

Klubba = gå ut och slå ihjäl sälar, (med klubba). Stor blodsfest på stureplan varje helg!


   
SvaraCitera

Underbarnet pratade om fenomenet nattklubbar i chatten häromdagen, och efter hans prat om det skulle jag aldrig sätta min fot där. [sad]


   
SvaraCitera

Tycker du att det verkar tråkigt är det väl bara låta bli att gå, förstår inte problemet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

I bollsta har dagens uteliv varit minimalt. Var bara jag som gick och handlade. Kan bero på att det var 30 minus imorse[rolleyes]

Shit [chocked] Vi hade bara 11,3 [cute]

Myksa:

Men du måste ju inte dansa menar jag. Men om alla gör det är det nog trist att bara sitta och dricka och eventuellt vara handväskvakt. =/

Precis min tanke. Det var så det brukade bli när man var yngre och nån fyllde år och hade "disco". Satt i ett hörn i ett annat rum och grät :/

Myksa:

Nä man får ju förfesta bra. Men tveksam att Coca-Colan är så mycket billigare. Men du får den nog i glas med is och citron...

Men nej, inte förfesta, då blir man ju berusad [sad] Aj då, ett glas Coca-Cola till priset av flera flaskor... Nä, onödigt. Får nog ta med mig en fickplunta [rolleyes]

Myksa:

Säger du ja! Får se vad alkoholen har att säga om det där. [crazy]

Jo, eller hur [zzz] Nä, tänker ta mig hem ovingligt och säkert och med oskulden i behåll [party]

mediakatt:

Har inte en jävla aning. Befinner mig bara på dylika platser när jag verkligen, verkligen vill bli full och inte har sprit tillgänglig. Har sånt öppet nu, förresten?

Aha. Just nu (eller när du skrev) har de nog inte öppet [smile] Brukar väl vara till max 2-3 på natten?

Gifted:

Klubba = gå ut och slå ihjäl sälar, (med klubba). Stor blodsfest på stureplan varje helg!

Jaså det är därför det är så populärt [surprised] Har aldrig riktigt fattat det där tidigare, men nu låter det ju riktigt kul [party]

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Underbarnet pratade om fenomenet nattklubbar i chatten häromdagen, och efter hans prat om det skulle jag aldrig sätta min fot där. [sad]

Aha [sad] Då kanske man inte missar så mycket iaf, då?

Sluta låsa mig:

Tycker du att det verkar tråkigt är det väl bara låta bli att gå, förstår inte problemet.

Ville veta lite mer om fenomenet innan jag tar ställning till det.


   
SvaraCitera

five squared:

med oskulden i behåll

Är det sant!?[chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Är det sant!?[chocked]

Nä, men det låter bättre än "ja, har man tur så blir man packad och knullad på en sunkig klubbtoa.....igen..." [smile]


   
SvaraCitera

five squared:

Nä, men det låter bättre än "ja, har man tur så blir man packad och knullad på en sunkig klubbtoa.....igen..." [smile]

Men det passar bättre in i trions filisofi.[y]


   
SvaraCitera