Aviseringar
Rensa alla

"Lugnare" festivaler


Ämnesstartare

Undrar ifall det finns några festivaler som är lite lugnare än tex Hultsfred, och är lite mer ungdomsanpassade? Jag ch några polare tänkte åka upp till Borlänge på Peace and Love i sommar, men jag har läst att campingen är riktigt usel och säkerheten och det är skit. Droger, plankning, våltäkter, misshandel och stöld förekommer ju på alla festivaler, men vissa har ju mindre än andra. Vi skulle vilja gå på någon festival där det flesta typer av band och artister spelar, alltså inte bara tex rockband eller så.

Några förslag på festivaler för 15-17 åriga ungdomar med en hyffsad bra camping och säkerhet?


   
Citera

Mer ungdomsanpassat än hultsfred? Går det?


   
SvaraCitera

Lugn ungdomsfestival? Ungdomar är viiiiiiiiiiiiilda


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Mer ungdomsanpassat än hultsfred? Går det?

Det är ju en jävla massa vuxna där också (23+)

Evil Conduct:

Ungdomar är viiiiiiiiiiiiilda

Jo, jo, kanske det. Men jag menar festivaler med så lite våltäkter och sånt som möjligt. Jag har inga problem med att alla går runt och är stupfulla, bara man inte utsätter oskyldiga ^^


   
SvaraCitera

Duscha:

Det är ju en jävla massa vuxna där också (23+)

Mjo, men det kommer du nog inte undan på någon festival (så vida det inte är sugkukband)

Duscha:

Men jag menar festivaler med så lite våltäkter och sånt som möjligt.

Det är inte överdrivet mycket sånt på hultsfred vad jag vet åtminstone. (det står ju polisrapporter varje år, men det är ju inte fler än ett par-tre stycken anmälningar (och en anmälan betyder ju inte att det nödvändigtvis varit en våldtäkt heller))


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

och en anmälan betyder ju inte att det nödvändigtvis varit en våldtäkt heller

Sant. Men jag får för mig att det bara är en massa rock där, men jag tror nog antagligen fel ^^


   
SvaraCitera

Hultsfred är den "lugnaste" stora festivalen i Sverige. Och också den tråkigaste. I vilket område bor du?


   
SvaraCitera

Duscha:

men jag tror nog antagligen fel ^^

Det gör du verkligen. Men olika från år till år.

05 var ju helt uber när det gäller oss: SOAD, manson, slayer, nin, slipknot mm

medan förra året var vi metalheads fetdissade [mad] (även om vi fick ratm, DT och serj tankian)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

I vilket område bor du?

Vadå område, stad eller? Stockholm iallafall..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

SOAD, manson, slayer, nin, slipknot

Och vilka är de? [blush]


   
SvaraCitera

Duscha:

Och vilka är de? [blush]

Några av de största metal-artisterna som finns [rolleyes]

Men som sagt: hultsfred är väldigt blndat


   
SvaraCitera

Duscha:

Jo, jo, kanske det. Men jag menar festivaler med så lite våltäkter och sånt som möjligt. Jag har inga problem med att alla går runt och är stupfulla, bara man inte utsätter oskyldiga ^^

Jag tror nog inte att någon går på en festival för att de tycker att det är trevligt med våldtäkter, förutom de som våldtar. Jag skulle gärna bo i ett samhälle utan våldtäkter, men sådana är ganska sällsynta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morsan lär väl aldrig gå med på att jag får dra dit. När jag nämnde att vi tänkte dra upp till Dalarna så sa hon: "Snart blir det väl Hultsfred och Roskilde, haha." Och jag får knappt campa på P&L, hur fan ska jag då campa på Hultsfred? ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

Jag tror nog inte att någon går på en festival för att de tycker att det är trevligt med våldtäkter

Förstår väl jag också 😛 Men vissa har ju sämre koll än andra


   
SvaraCitera