Aviseringar
Rensa alla

"Magiska Tal"


Ämnesstartare

1+9=10 -> 1+0=1
1+8= -> 9
osv tills 1

5+8 -> 4
59 -> 5
osv.

Åh, om ni bara förstod siffrornas magi
finns bok på mattehyllan i bibblan som kan lära er ett & annat om matematikens kraft.

hejdå, mina barn


   
Citera
Ämnesstartare

sen har hon IG i matte :ppPPPpPPPPpPPPppPPpp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahah vaa? [bigsmile] [love]


   
SvaraCitera

Underbar trådstart.


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

hahah vaa?

vad exakt var det du inte förstod?

Cornucopia:

Underbar trådstart.

[love]

SLCD:

säg det till dem som skrivit böckerna om detta, till att börja med[rolleyes][zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en kvinnlig kafka:

vad exakt var det du inte förstod?

en hel del, men tänker inte svara exakt på din fråga för att du är sjukt otrevlig ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

en hel del, men tänker inte svara exakt på din fråga för att du är sjukt otrevlig ibland.

ja, det är jag. men jag blir irriterad på dumma frågor, ärligt talat
sen vet jag inte riktigt varför du tycker det senaste var otrevligt... För att jag undvek skileysar lr? verkar som det. ":P"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en kvinnlig kafka:

sen vet jag inte riktigt varför du tycker det senaste var otrevligt... För att jag undvek skileysar lr? verkar som det. ":P"

nej för att du ibland är spydig mot folk utan anledning och att den kommentaren passar perfekt in i det humöret. även om du sällan visar mig det humöret. typ hänt fåtal ggr.

en kvinnlig kafka:

men jag blir irriterad på dumma frågor, ärligt talat

var väl inte en speciellt dum fråga lr? why dum fråga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

för att du ibland är spydig mot folk utan anledning

allt har väl en anledning. behöver inte vara en bra anledning men finns fortfarande en anledning. vill gärna att du på rak arm nämner en gång jag vart spydig utan anledning. Så fort jag är seriös och bestämd framstår jag som otrevlig, för att jag ofta är motsatsen - verkar det som.

retstickan:

var väl inte en speciellt dum fråga lr? why dum fråga?

Jag förstår inte riktigt vad som är svårt att förstå och därför vet jag inte riktigt hur jag ska svara på ditt "va?".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en kvinnlig kafka:

verkar som det. "😛"

det där tyckte jag va nonchalant, lägg ner.

en kvinnlig kafka:

allt har väl en anledning. behöver inte vara en bra anledning men finns fortfarande en anledning.

ja, och jag tror att din anledning är relativt vrickad. hade det itne varit det så hade jag inte sagt något.

en kvinnlig kafka:

vill gärna att du på rak arm nämner en gång jag vart spydig utan anledning

du startade en tråd om någon um:ares fula utseende för ett tag sedan. det gillade jag inte.

men det va inte det som jag syftade på mest. utan mer indirekta hån och din förkärlek till att försöka dumförklara människor. men ok, det är upp till de utsatta att sätta sig emot eller inte. jag tycker att det är ett äckligt personlighetsdrag hos dig och jag accepterar det inte när det är riktitat mot mig. som i fallet ovan tex:

en kvinnlig kafka:

För att jag undvek skileysar lr? verkar som det. ":P"

en kvinnlig kafka:

Jag förstår inte riktigt vad som är svårt att förstå

kan svara på det efter att du svarat på mitt ovan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

ja, och jag tror att din anledning är relativt vrickad.

mina anledningar är oftast mina känslor, ärligt talat. så ja, vrickad är väl rätt ord. känslor är oftast inte logiska.

retstickan:

du startade en tråd om någon um:ares fula utseende för ett tag sedan. det gillade jag inte.

det är vad jag tycker. har fått kommentarer i mitt fotoalbum om att jag är ful, tycker personligen inte att man ska säga "jag tycker du är ful" om personen verkligen - med ord - inte ber om att man ska vara ärlig om sin åsikt. och jag har heller aldrig sagt till personen/personerna vad jag tycker. kommer heller inte göra det för att såra. drar hellre en vit lögn.

retstickan:

och din förkärlek till att försöka dumförklara människor.

[confused]
innan jag fortsätter läsa (läser oftast inte klar innan jag svarar, vilket jag bör göra...)
Du har mött mig, är jag otrevlig?

retstickan:

de utsatta

Du får det att låta som om jag mobbar folk. Vet inte om du är uppmärksam angående folks brist på sympati här på sidan men det finns en brist på det alldeles för ofta.

retstickan:

jag tycker att det är ett äckligt personlighetsdrag hos dig och jag accepterar det inte när det är riktitat mot mig. som i fallet ovan tex:

Blir bara paff över att du låter så sur på mig för att jag plötsligt bestämmer mig för att bli seriös och bitter. Tycker att du ska säga åt mig de gånger du tycker jag är otrevlig. Har aldrig fått en tillsägelse av dig, av det jag minns. Påminn ig gärna om jag missminner mig. Ska även tillägga att jag många gånger baktalat folk med dig, betyder inte att du hållt med men du har inte sagt att jag är elak dom ggrna iaf.
Att baktala är mänskligt dock. Sprider aldrig rykten, säger bara vad jag tycker och står för det. Väljer bort att säga det till personen pga. omtanke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en kvinnlig kafka:

Du har mött mig, är jag otrevlig?

en kvinnlig kafka:

ja, det är jag.

(irl är du snäll, jag syftar bara på vad jag tycker om dig på um, o du verkade hålla med)

en kvinnlig kafka:

känslor är oftast inte logiska.

fast här kommer du ifrån det jag pekade på..

en kvinnlig kafka:

det är vad jag tycker.

jo, jag såg det, men behöver man starta en tråd om det då? du vet att jag har överseende med allt du gör, men du behöver höra att du är dryg ibland.

en kvinnlig kafka:

uppmärksam angående folks brist på sympati

har faktiskt inte märkt det, nån enstaka gång kanske.

en kvinnlig kafka:

Blir bara paff över att du låter så sur på mig för att jag plötsligt bestämmer mig för att bli seriös och bitter

ah sorry sorry, jag skulle tagit det här med dig för tre månader sen(då jag sa att vi behövde snacka om något viktigt). det skulle egentligen inte komma ut såhär utan mer kontrollerat.

jag är inte ute efter att säga att "du är en dålig människa". jag tycker du är bra, men ibland går du lite för långt i mitt tycke. inte heller bryr jag mig så mkt om vad andra har eller inte har gjort. jag bryr mig inte så mkt om att du snackar skit om andra människor med mig, du får det. vi borde tagit detta snack över pm istället, för det är personligt. tar man det öppet så är det lätt att man tror den andra för "det-rådande-sociala-klimats-talan", vilket jag inte gör, utan för bara min.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

(irl är du snäll, jag syftar bara på vad jag tycker om dig på um, o du verkade hålla med)

är likadan irl men kanske för att på nätet (särskilt här på um) skriver jag inte mer än vad jag egentligen behöver. Vänliga hälsningsfraser behövs inte i forum osv.
Skriver det jag känner för och tar konsekvenserna av det. Men jag minns ingen gång på um då jag klankat ned på någon. Förutom den gången då jag skrev att jag ogillar hjortpojken, till henne.
Men det var mest för att reta upp henne pga. min surhet mot henne + att hon alltid gullat mot mig utan anledning. Störde mig på det och har inte gillat henne = ogillar.

retstickan:

men behöver man starta en tråd om det då?

Ville skapa uppror. Finns ändå ett klotterforum och jag nämnde inga namn. SEr inte The big problem. Även om jag vet att det kunde såra. Står ju tydigt att man inte ska in på klotter-forum om man är känslig - eller något sådant.

retstickan:

vilket jag inte gör, utan för bara min.

Förstår vad du menar och håller med. Det är bra att någon säger åt mig ändå osv. men jag kommer inte lägga av. Jag vet att jag är sjukt otrevlig och det här jag skriver nu kommer låta så fel men, det finns plats för oss otrevliga också.
Jag tänker inte låta bli att låta sur då jag vill bara för att folk störs av det.
Alla är olika och man kan inte vara alla till lags hur mycket man än vill det. Jag tycker att jag är snäll oftare än jag är elak. Ska man döma alla efter beteendet på um/internet, är onödigt många idioter. Så lätt att skriva vad man tycker på nätet och så lätt att det misstolkas för på forum och kommentarsfält har man ingen "flytande" diskussion där man hela tiden kan rätta sina egna fel och ta tillbaka saker man sagt eller förklara korrekt osv osv.


   
SvaraCitera