Aviseringar
Rensa alla

"Man kan ha roligt utan <subsatans x>"...


Ämnesstartare

Hur många av oss brukare har inte hört den frasen, och hur många av oss har inte stått där och drömt om hur världen skulle se ut utan dessa kompletta idioter?

Jo tack, jag vet att man kan ha roligt utan diverse berusningsmedel. Det DU däremot inte verkar förstå är att folk brukar droger av olika anledningar.

Ett av de största problemen med det här, och med väldigt, väldigt mycket i samhället för den delen, är att alla inte är lika smarta helt enkelt. För att fatta det kort: En mindre smart individ kan aldrig förstå hur mycket en smartare individ vet eller förstår; ty då vore även den mindre smarta individen smart, och så är inte fallet.

Det finns ju folk som brukar droger för att deras hjärnor helt enkelt behöver mer stimuli än din hjärna. Självklart finns det folk som brukar droger bara för att det är kul, för att fly problem, eller kanske för att passa in i en grupp. Men snälla moralkärringar, spara era moralpredikningar och sluta generalisera.

Nu kanske ni tycker att tråden saknar diskussionsunderlag, att jag är dum i huvudet eller att träden faktiskt är gröna; det får dock stå för er.


   
Citera
Ämnesstartare

Öfversten:

Nu kanske ni tycker att tråden saknar diskussionsunderlag, att jag är dum i huvudet eller att träden faktiskt är gröna; det får dock stå för er.

x)[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man kan ha kul utan droger, men varför chansa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej


   
SvaraCitera

Öfversten:

Det finns ju folk som brukar droger för att deras hjärnor helt enkelt behöver mer stimuli än din hjärna.

Måste finnas något bättre sätt än att bruka farliga droger? 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

man kan ha kul utan droger, men varför chansa?

vad klyschigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

man kan ha kul utan droger, men varför chansa?

Ptja, kanske för att droger som de flesta tar "för att det är roligt", enligt mig, lämpar sig bättre för att förgylla det som redan är roligt.

Om du alltid berusar dig för att ha roligt så kommer det som en gång var roligt i nyktert tillstånd med stor sannolikhet kännas väldigt platt och tråkigt efter en tid. Ett sådant beteende i sig medför en VÄLDIGT mycket högre risk för missbruk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaltaKätzchen:

Måste finnas något bättre sätt än att bruka farliga droger? 🙁

Jo, visst finns det andra sätt! Droger, och främst psykedeliska sådana, är dock ett lätt sätt för ett intellekt att "få springa fritt" om ni förstår hur jag menar.

Vad man anser givande är ju olika; vissa kanske hellre studerar teoretisk fysik medan andra låter sig berusas. Personliga preferenser helt enkelt.


   
SvaraCitera

holler med dig till 100 %


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

vad klyschigt

tack [cute]

Öfversten:

förgylla det som redan är roligt

nja, ta house-musik, skitkass musik, men taru lite speed så blir musiken grym


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Öfversten:

Ett sådant beteende i sig medför en VÄLDIGT mycket högre risk för missbruk.

så.. varför då ens börja från första början med att bli bruka något om risken blir större sen om man skulle sluta under en tid?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

nja, ta house-musik, skitkass musik, men taru lite speed så blir musiken grym

Förlåt, men din definition av roligt känns lite (läs mycket) skev. Om du inte har något vettigt att komma med så får du gärna sluta smutsa ned tråden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

så.. varför då ens börja från första början med att bli bruka något om risken blir större sen om man skulle sluta under en tid?

Det får du fråga brukaren om. Men ponera följande:

Peter, 17, har för en tid sedan provat tex. Tjack. Peter har en dag tråkigt och tänker att "fan, nu skulle man haft lite tjack".

Du kan byta ut tjack mot godtycklig substans.
Jag hoppas att du förstår hur jag menar. Berusar man sig varje gång man har tråkigt så leder det med stor sannolikhet till ett missbruk.

Blä, orkar inte formulera det hela på ett vettigt sätt. Men nu går jag ut och jag räknar med att tråden är full av allmänt dåliga och värdelösa inlägg när jag återvänder.


   
SvaraCitera

Jag har kul både utan och med droger. Varför kan inte folk inse att man kan göra både och? Everything is better with a bag 'o weed..

~.~


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arthur89:

Jag har kul både utan och med droger. Varför kan inte folk inse att man kan göra både och?

[y]
Precis det jag undrar.


   
SvaraCitera