Aviseringar
Rensa alla

"Medicinsk marijuana tillåten i Sverige"


Ämnesstartare

Myksa:

Och du tycker fortfarande att det ska bli helt lagligt? Argument för det?

Vad är det för fel på det? Om någon vill röka på för att dom tycker att det är kul, för att det tar bort smärta eller av någon annan anledning så är det väl inget fel med det? Javisst blir man en aning seg i huvudet när man är hög men till skillnad från alkohol så har jag aldrig varit med om någon som har rökt på har blivit våldsam eller försökt skada någon.


   
SvaraCitera

Myksa:

Ja alkohol är farligt och idiotiskt och dumt. Samma sak med cigaretter/snus. Men det kan aldrig vara ett argument för att legalisera andra substanser.
Alkohol eller tobak borde aldrig nämnas i en diskussion angående andra substanser.

Det jag menar är att om det finns en lagligt variant som är mycket farligare så varför kan inte en variant som är nästan harmlöst inte finnas. Sen om det finns en lagligt drog varför ska då inte alla vara lagliga? antingen ska allt vara olagligt eller så ska allt vara lagligt. Det är vad jag vill komma fram med. Det funkar inte med mellanting vilket har bevisats.

Myksa:

När jag bli gammal eller får cancer vill jag sitta i ett varmt land och röka smärtstillande.

Det finns studier att det bromsar cancer till en viss grad, sen så enligt länken hjärlper det mot migrän och adhd. Även bra för lederna och nerverna. Så det finns mycket det hjälper mot.

Myksa:

Finns många saker som är värre än att dö.

Det var ett argument för att bevisa att drogen är harmlös.


   
SvaraCitera

subbiah:

Sen om det finns en lagligt drog varför ska då inte alla vara lagliga?

Eh, va? Så om koffein är lagligt så är det enda konsekventa att också sälja fentanyl på Konsum? Smart.


   
SvaraCitera

Trodde att man alltid fått det?


   
SvaraCitera

mediakatt:

Eh, va? Så om koffein är lagligt så är det enda konsekventa att också sälja fentanyl på Konsum? Smart.

Alla droger borde vara lagliga och säljas i apotek med varningstexter som på tobak. Enda sättet att allt ska funka. Det tar också död på organiserad brottslighet. En människa har en hjärna av en anledning. Att kunna se vad som är rätt och fel. Med hjälp av detta kan man också införa vård till de behövande som verkligen missbrukar sina droger. Så ser jag det. Men det komemr ju aldrig och ske dock. men man kan ju alltid drömma.


   
SvaraCitera
talrik

Myksa:

Och du tycker fortfarande att det ska bli helt lagligt? Argument för det?

Myksa:

Om du helt seriöst vill argumentera för marijuana ta aldrig upp det där argumentet igen. Du framstår bara som en idiot och kommer aldrig tas på allvar.

inte särskilt bra sätt.. härskartekniken är tyvärr det som styr marijuana debatten idag och de stora massorna går på det 🙁

mediakatt:

Eh, va? Så om koffein är lagligt så är det enda konsekventa att också sälja fentanyl på Konsum? Smart.

Droger hålls under uppsikt eftersom de kan skada element i samhället och förstöra den fragila struktur som får allt att rulla på. ENDA anledningen för att det är olagligt. visst man skulle kunna se på individen å hur denne skadas av drogerna men som vi alla vet så skiter staten i den enskilda. nej det är när många blir drogmissbrukare som staten får problem och därför at det olagligt.

subbiah:

Alla droger borde vara lagliga och säljas i apotek med varningstexter som på tobak.

För att fortsätta på texten ovan så säger jag nej det borde de inte. Det finns hemska saker där ute som du verkligen kan gå ner dig på. Vaför en så harmlös och underbar drog som Marijuana är olaglig förstår jag inte egentligen. IMO borde jag få välja SJÄLV vad jag utsätter MIG för. inte statenb, de har inte ett piss med mig å göra. idiotisk drogpolitik. Men som sagt de mer allvarliga drogerna, heroin, tjack, cox, amfetamin etc.. de skulle, om legaliserade, bryta ner samhällsstrukturen och skapa kaos på gatorna.


   
SvaraCitera
blum
 blum

talrik:

heroin, tjack, cox, amfetamin etc..

[rolleyes]

talrik:

IMO borde jag få välja SJÄLV vad jag utsätter MIG för. inte statenb, de har inte ett piss med mig å göra.

Ändå tycker du att vissa droger borde vara olagliga?


   
SvaraCitera

Speltidning:

migrän och adhd.

omg vad många som fick ont i huvudet och svårt att koncentrera sig nu[zzz]


   
SvaraCitera

känns dock mest som att någon cannabisfantast tror sig ha hittat ett kryphål i lagen. och nej det är inte lagligt att smuggla in narkotikaklassade saker i sverige[party] om det är det han menar[zzz]


   
SvaraCitera

farbror gugge:

omg vad många som fick ont i huvudet och svårt att koncentrera sig nu[zzz]

[love][love]


   
SvaraCitera

Speltidning:

Äntligen får jag lite användning av min adhd

alltså när dom fastställde din diagnos hur gick det till? typ ställde dom bara frågor? Tog dom prov? [cute][blush]


   
SvaraCitera

talrik:

Men som sagt de mer allvarliga drogerna, heroin, tjack, cox, amfetamin etc.. de skulle, om legaliserade, bryta ner samhällsstrukturen och skapa kaos på gatorna.

Jag tror verkligen inte att detta stämmer. Alkohol är ju laglig och det finns massor med folk som är nykterister och kan hantera sitt drickande. Bara för saker blir lagliga innebär inte att folk kommer missbruka. I holland tex så finns det hur många som helst som inte röker cannabis även då det är lagligt så hela grejjen att samhället skulle gå ner i pipan funkar liksom inte. har man drogerna lagliga med den korrekta informationen för varje enskild drog så borde det faktiskt funka. Och om staten har kontroll på drogerna så kan man få in massvis med pengar för att tex styrka vård för de riktiga missbrukarna och man spar polisarbete som dom verkligen kan ta de riktiga kriminella personerna.


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

alltså när dom fastställde din diagnos hur gick det till? typ ställde dom bara frågor? Tog dom prov? [cute][blush]

Man får svara på tusentals frågor, fylla i papper etc.


   
SvaraCitera

isola:

Man får svara på tusentals frågor, fylla i papper etc.

hm måste skaffa facit [blush]


   
SvaraCitera

tycker man kan gå & bli hög på mediciner ist, fungerar t.o.m. bättre för en del.


   
SvaraCitera