Aviseringar
Rensa alla

"My x-girlfriend"


Ämnesstartare

Anser ni att det ligger någon problematik i att tanka eller streama filmer/bilder av typen "titta vilken hora min ex-flickvän är"? Alltså filmer eller bilder som har getts till någon i förtroende som sedan spridits.

Ja, nej? Diskutera.


   
Citera
Ämnesstartare

Har aldrig sett en sådan film. [no-no]


   
SvaraCitera
Åtta

Nej. Däremot kan jag finna det moraliskt tveksamt att lägga ut en sån film mot sitt ex vilja och vetskap.


   
SvaraCitera

Nej? Vad skulle problemet vara?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

strippinsoldier:

Har aldrig sett en sådan film. [no-no]

[y]

Åtta:

Nej.

Därför att?

Åtta:

Däremot kan jag finna det moraliskt tveksamt att lägga ut en sån film mot sitt ex vilja och vetskap.

Den som inte anser det bör ju tala med någon duktig.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ritinkin:

Nej? Vad skulle problemet vara?

du ökar och/eller skapar en efterfrågan?


   
SvaraCitera

Ja. Absolut. Vad skulle hända om en drabbad person upptäckte att det fanns bilder på henne utlagda på nätet? Skulle den skyldige kunna få ett straff för det då eller?

Har för mig att jag hörde om någon som filmat sitt ex ha sex, och sedan på någotvis spridit filmen, blivit anmäld, men inte fått något straff?

Stämmer det?


   
SvaraCitera
Åtta

Unexpected:

Därför att?

Därför att huruvida du väljer att ta del av materialet eller ej påverkar ingen ö.h.t. förutom du själv. Om du får ut någon sorts njutning eller glädje av det, utan att skapa något lidande för någon så ser jag ingen som helst anledning till att det skulle vara "fel" att göra det.

Unexpected:

Den som inte anser det bör ju tala med någon duktig.

Varför det? Menar du att man inte får ha andra moraliska värderingar än du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Varför det? Menar du att man inte får ha andra moraliska värderingar än du?

Jo varsågod, men vissa är liksom inte okej eftersom det uppenbarligen kan skada andra.

Åtta:

Därför att huruvida du väljer att ta del av materialet eller ej påverkar ingen ö.h.t. förutom du själv.

Du förnekar alltså att ökad efterfrågan skulle göra att fenomenet skulle sprida sig mer? Eller att en större spridning skulle göra det lättare för offret att upptäcka det?

HighParadise:

Stämmer det?

Inte hört någonting om, men det förvånar mig ju inte om det är sant.


   
SvaraCitera

Unexpected:

du ökar och/eller skapar en efterfrågan?

Och det är ett problem? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ritinkin:

Och det är ett problem? [rolleyes]

för dom som blir utsatta för det?


   
SvaraCitera

Unexpected:

för dom som blir utsatta för det?

Kanske, men är man dum nog att filma sitt knull nu för tiden så får man nästan skylla sig själv. Visst det är inte schysst för pojkvännen/flickvännen att lägga ut filmen när dom gjort slut, men det kanske dom skulle tänkt på innan dom satte på kameran.


   
SvaraCitera
Åtta

Unexpected:

Du förnekar alltså att ökad efterfrågan skulle göra att fenomenet skulle sprida sig mer?

Det tror jag inte. Eller åtminstone inte i speciellt stor utsträckning, annat än att möjligen porrsidor med fejkade sådana videor kan komma att uppstå. Produktionen av genuina sådana videor tror jag verkligen inte kommer att öka av att hormonstinna personer väljer att titta på de som gjorts publika. När man producerar en sådan video så har man inte i åtanke att lägga ut den på internet åt andra att se på. När man producerat en sådan video gör man det som ett par, som en kul grej. Det är först när man gjort slut som man kan komma på idén att göra den tillgänglig för andra. Alltså påverkar i det här fallet inte efterfrågan produktionen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

produktionen.

Jag syftade absolut inte på att det skulle göras mer sådana videos, själva filmerna är ju (oftast inte iaf) inte problematiska i sig på något sätt. Inte ens om man gjort slut behöver dom vara något problem, då dom flesta nog inte är funtade så att dom lägger upp sådana filmer ändå.

Men om ingen tankar sådant, att sådana filmer bara får negativt välkomnande och ingen vill ha dom, då kommer ju ingen lägga upp dom för att hämnas?

Om kalle och ronja sitter med varsinn sådan film och tankar på att sprida, men innan ser att robin lagt upp en film och enbart fått höra negativa kommentarer, och ingen har tankar eller tittat, då lär ju risken för att kalle och ronja gör samma sak minska betydligt?

Det fungerar ju inte att gå runt och tro att man aldrig kan göra någon skillnad.


   
SvaraCitera
Åtta

Unexpected:

Om kalle och ronja sitter med varsinn sådan film och tankar på att sprida, men innan ser att robin lagt upp en film och enbart fått höra negativa kommentarer, och ingen har tankar eller tittat, då lär ju risken för att kalle och ronja gör samma sak minska betydligt?

Kanske. Men jag tror att Kalle och Ronja sprider sin film på något sätt i alla fall, då det handlar om att hämnas på sitt ex, inte att tillgodose andras törst efter amatörporr. Om inte annat så hittar de andra sätt att göra det. Kanske hänger de upp bilder av varandra på ICA, eller så visar de filmen för sina vänner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

ICA

Kompisarna säger ju ungefär "gå hem idiot", förhoppningsvis iaf [rolleyes]

Man lär ju kunna bli ganska triggad i alla fall, att göra något sådant om man vet att det finns folk som kommer gilla det?

Det borde väl ändå vara ganska uppenbart att det sprids betydligt mycket mer om folk väljer att titta på det?


   
SvaraCitera